středa 3. května 2023

Čarodějnice

 Pátek

Protože letos budeme mít tábor na téma námořníci, snažil jsem se již nějaký čas sehnat na inzerát veslici, kterou bych mohl použít jako "plachetnici" pro malé námořníky. Něco jsem obvolal, většina mi utekla, ale na konec se mi poštěstilo. Sice o metr menší než jsem sháněl, ale zase dvouplášťová, laminátová. S vesly za 12 000kč. Bylo víc zájemců a pán naznal, že jí dá tomu, kdo jí první vyzvedne. A že odjíždí na prodloužený víkend v pátek v 16:00.

Do práce jsem vzal přívěsný vozík a hned ráno koupil OSB desky na přístavbu kůlny a altánu. A protože měl přijít déšť a přes bláto bych nezajel k chatě, vyrazil jsem za pánem už ve dvě. Na štěstí byl prodejce směrem za naší chatou, tak se dala cesta parádně spojit.

Loď mi sice na místě přišla menší než na obrázku, ale vzal jsem jí. Bude to snad stačit. Kdyby sem prodáme jí. A jel jsem s ní na chatu. K chatě jsem zacouval úplně v pohodě, ještě nepršelo. Ale už mi měli dovézt domů nějaké dřevo na inzerát, tak jsem vypřáhnu vozík a musel spěchat domů. Ovšem dole na louce byl v bahně odstavený kamion co objížděl uzavřený most. Tak jsem ještě možná třičtvrtě hodiny sháněl traktoristu, který kamioňáka pak jel vytáhnout.

 Sobota

V sobotu od rána pršelo. Neměl jsem z toho doboru náladu ale co se dalo dělat. Na chatu jsme sbalení vyrazili dopoledne. K chatě jsme zajeli. Chvíli po nás přijeli jedni sousedi a za další moment sousedi z Brna. Ti jeli dodávkou a chtěli si zajet až k chatě. Dojeli do půl louky a mokrá tráva už je nepustila dál. Tak paní s pánem vystoupili a mladý, že to zkusí ještě jednou. Říkali mu, že to vynosí. On ne, že to zkusí. No co myslíte. Nevyjel. Nepřejel už tu spodní část u cesty která byla bez trávy od těžby dřeva. To místo minulý týden soused hrabal hrabačkami, navozil hlínu do výmolů a srovnal. Já jsem dovezl travní semeno a osel to. No a tenhle mladej Brňák se to jal rozjezdit na padrť. Zkusil to úplně v každém místě louky. Zkusil to popředu, pozadu. Už to prostě nepřejel. Jen to rozjezdil. Takže to museli stejně vynosit rukama. Ale z louky na cestu se nedalo ani projít protože tam byly rigoly plné vody. No co na to říct. Skoro to vypadalo, že nechce aby tam projel už nikdo když nemůže on.

Žena se dala v chatě do generálního úklidu vysavačem. Vysával půdu i spodek. Dole bylo všude ještě hromada prachu od mého zásahu do stěny za kamny. A já jsem se dal do práce na přístavbě kůlny. Ale co pět minut pršelo, tak to bylo dost otravný. Když pršelo a nedalo se dělat na kůlně, tak jsem například pustil ven vodu a nachystal sprchu, nebo jsem přidělával zábradlí po letech u zadních schůdků na terásce. No a když nepršelo, makal jsem na trámech střechy.

Večer nebylo moc teplo, tak jsme byli v chatě. Abych natrénoval na neděli, opekl jsem si špekáček v kamnech :)

 Neděle

V neděli už do rána jakš takš svítilo sluníčko, tak jsem pokračoval v práci na kůlně. Žena si připravila venkovní ohniště a začala dělat kotlíkovej guláš. Mezi tím přijeli známí. Holky šly tedy nosit dřevo na oheň z paseky, kámoš míchal guláš a já dělal střechu.

Odpoledne už jsme se začali pomalu chystat na večer. Já po obědě připravil polínka na hranici, čarodějnici. Kámoš chtěl zajet s karavanem k chatě, že by ho na spodní louce nevyrovnal. Na štěstí jak svítilo slunko, louka trochu oschla, tak jsem tomu dával naději. Karavan jsme museli odpřáhnout, odtlačit kus po stezce a zapřáhnout. Pak se rozjel a na štěstí vyjel. Ale bylo to tak tak.

No a pak jsme šli otestovat veslici. Donesli jsme jí k řece a já si naložil pár dětí jako zátěž. Je teda hodně vody jak pršelo. Takže po proudu to jelo parádně. Co byl trochu problém, bylo proti proudu. To jsem vesloval a stáli jsme na místě. Tak jsme vesloval urputněji a posunul se na jiné místo v řece. Pak jsem popojeli. Tak jsme se dostali až do přístavu. No uff. To jsem asi nedomyslel...

No a pak už jsem nic moc nedělali. Dopřipravili hranici a čarodějnici. A pak už jsme seděli od noci u ohně....

 Pondělí

Ráno jsem byl trochu malátný. Dali jsme si společnou snídani a já se pomalu přesunul k práci. Ostatní postupně odjížděli, až jsme zůstali sami. Makal jsem jak barevný asi do 16 hodin, bez oběda, protože jsem se moc nasnídal. Povedlo se smí udělat rovnou i stříšku sklepa. Konečně po letech. Na ní jsem ze spodu přilepil 2 vrstvy polystyrenu jako izolaci.  No a pak jsme poklidili chatu a jeli domů...

 Úterý

Nestihl jsem koupit IPU na střechu a okap. Hlásili deště. Tak jsem se v pondělí po práci vypravil na chatu, přidělal trochu okap a přidělal na přístavku pruh té lepenky. Dělal jsem to asi do půl sedmé. Pak jsem šel projít pejsky a v řece jsem viděl bobra. Sice jsem zjistil, že to není bobr nýbrž nutrie ale udělalo mi to radost. No a domů!

Žádné komentáře:

Okomentovat