pondělí 12. dubna 2021

Velká pracovní akce

Když se začal blížit další víkend a pár přítel nabídlo že nám přijede pomoct, tak jsem začal vymýšlet, co by jsme asi mohli stihnout udělat. Bylo potřeba to naplánovat! Chtěl jsem pomoc vykopat ty odpady a kolektory, chtěl jsem všude možně kolem uklidit a odnosit prkna do lesa, chtěl jsem dodělat kadibudku...

No plány by byly. Už na pátek jsem si domluvil s místním dřevorubcem, že mi s traktorem dojede pokácet v lese tu nakloněnou borovici, co je nakloněná nad kadibudky, aby jí přijel stáhnout traktorem. Vzal si i syna a pilu a byla to akce na dvacet minut. Pak jsme si popovídali a pak si řekl o tři sta. Člověk nemůže tu vesnici nemilovat.

A chystal jsem věci na druhý den. U kadibudky byl i suchý jeden rovný smrk, tak jsem uvázal lano a připravil na druhý den kácení. Začal jsem chystat elektrickou motorovku, benzínovou nyní nemám. Pak jsem začal chystat centrálu na elektriku. Po půl hodině tahání za šňůru jsem pochopil, že to chce asi něco jiného. Začal jsem vyndavat svíčku a postupně víc a víc, až jsem jí rozebral, vypral a vyfoukal jsem karburátor, složil a už chytla! Ale trvalo to asi hodinu a půl... Pak už jsem pokácel dvě malé soušky co by nám překážely, vše šlapalo na výbornou.

V sobotu ráno když přijeli pomocníci, vzal jsem kluky a šli jsme pokácet ten strom u kadibudky, kde jsem měl nachystané lano. I elektrickou pilou jsme to zvládli na výbornou, padl přesně jak jsme chtěli! Ukázal jsem tedy klukům kde a jak kopat, a  šel jsem ořezat větve a naporcovat stromy. Holky uklízely větve a vše kolem. Pak v cestičce ke kadibudkám likvidovaly shnilé pařezy a na konec přenášely ta prkna.

Já jsem z pokácených soušek vyrobil pár kůlů na plot a posunul plot. Kluci mezi tím kopali a kopali a kopali. Kopání šlo pěkně na hovno, protože to bylo prakticky ve skále. V závěru dne jsem se k nim připojil, aby to nevypadalo že nechci 😎

Mezi tím jsme si dali svíčkovou, buchtu, odpočinek k obědu. Zapomněl jsem koupit pivo, tak museli brigádníci celej den sušit hubu. Ne, kecám, pár lahviček tam bylo... Večer jsem měl celkem dost. Ještě jsem skočil do auta a jel na místní náves do okénka koupit pár petek s pivem. Celá vesnice tam seděla venku. Hospody jsou stále zavřené, tak musí pít na parkovišti před nádražím. A protože počasí bylo parádní, tak jich bylo hodně.


Večer jsme si udělali oheň. Já byl zralej spát, tak jsem se musel posilnit jamesonem a na konec jsem šel spát asi skoro poslední.

V neděli ráno nám úplně do skoku nebylo, ale i tak jsme se rozkývali k nějaké práci. Já vozil kotouče a pokaždé cestě mě v kopci šíleně bolela hlava. Už nikdy nebeudu pít! Rozešli jsme se nezvykle pozdě...

Díka za pomoc, stihli jsme toho hafo!




Žádné komentáře:

Okomentovat