neděle 22. června 2014

První uzení

Blížil se víkend, a bylo potřeba naplánovat něco na víkend. Delší čas jsem uvažoval o udírně. Tak proč né! Jenže co udit? Do víkendu pár dní... Volba po čase diskuzí a zvažování padla na kuře, krůtu, neuzené uzenky a uzené uzenky na douzení. Bohužel, sehnat v u nás 60tis. prdelákově nedouzené uzeniny se nepovedlo, tak jsem koupil pouze krůtí stehna, kuře 1,2kg a buřty. Kuře a stehna jsem naložil do slaného nálevu a do lednice. Víc jsem se s tím nerozčiloval.

V sobotu jsem vyrazil už velice brzo. Měl jsem ráno ještě nějaké povinnosti, tak jsem se dostal na chatu až v 11. Měl jsem v hlavě checklist, jak vše udělat abych to stihl. Odemknout chatu, dát si pivo, dát si buřta, dát si frťana Tatranského čaje, připravit udírnu. A jak jsem si stanovil, tak jsem postupoval. Udírna byla po předchozích majitelích, zaplněna z nepochopitelného důvodu šiškama. Začal jsem je vybírat a bylo jich plné ohniště. Pak jsem to vyčistil kolem udírny a kolem topeniště. Připevnil rouru a začal rozpalovat. No hořelo a kouřilo to ideálně! Tak jsem seděl a roztápěl. Po chvíli jsem šel pro vodu do studny. Vzal jsem sebou barel s čůráčkem a konev, jako vždy. Když jsem se vrátil s vodou, udírna kouřila i mimo díru! Zvláštní. Přijdu se podívat blíž, slyším praskot hořícího dřeva. Podivné! A pak mi to došlo. Hoří. Začal jsem udírnu hasit donesenou vodou. Musel jsem ji i převrhnout, abych ji dobře uhasil. Díky převrhnutí jsem zjistil proč chytla. Ze zadní strany mezi betonem, dřevem a bestazbestem prorostly kořeny, ty chytly a jak hořely, prohořely až k prknům...

Pak už jsem mohl dát maso udit. Abych ho tam připevnil, použil jsem akuvrtačku, a drůbeži jsem provrtal kosti. Super nápad. To se to věšelo!

Když už se to v klidu udilo, jal jsem se testovat rychlost internetu. Vodafone mi totiž zdarma půjčil jeho usb lte turbointernet. Kupodivu šlapal já oteklý! Naměřil jsem šest megabit! To jsem nečekal. T-mobile sotva načte idnes :) Hned jsem si stáhnul simpsny z webshare.cz a na youtube.com jsem si, vzhledem k tomu že jsem měl upito, pustil písničku kráva. Všechno frčelo až nečekaně. Do toho už volal kamarád, že je na cestě, že stál na D1 a že měl zavřen sjezd kde chtěl sjet a sjel jinde, tak jak se ke mě dostane. Podle mapy.cz jsem ho navedl hned :) Tedy dárek od #vodafone jsem využil maximálně!

Když přijel, přistály předemnou na stole dvě lahve havany. Dali jsme startovní drink, a oficiálně jsem zahájili akci. Po oficiálním zahájení jsme šli instalovat teploměr, který kamarád připravil den předem. Teploměr byl digitální a velice přesný. Hned jsme věděli, že jsem teplotu odhadl celkem přesně, a už jsme jen udržovali. Když přijel ještě další kamarád, tak jsme ho zasvětili do techniky topení. Jeho to velice bavilo, tak topil zbytek večera.




Maso vypadalo v udírně velice hezky. Posléze tak i chutnalo. Večer přijela další parta. Tak nás tam bylo požehnaně. Ale to jsem již byl unaven, tak jsem šel spát... Oni vydrželi asi do třech.


Druhý den ráno, spíše odpoledne, jsem se dal do věci, která mě dlouho trápila. Nevyčištěné okapy. Pustil jsem se do toho. Vytáhl jsem prastarý dřevěný žebřík. Opřel o okap, vylezl a vybíral jehličí do kýblů. Bylo jich fakt hodně! Ani jsem při tom nespadl. Nyní už může začít pršet :)

V odpoledních hodinách přijela rodina na kole na exkurzi. Pohostil jsem je kávou z konvičky mocca a zbytkem uzeného kuřete. Popovídali jsme a poseděli. Až si odpočnuli a vyrazili, vyrazili jsme domů... Museli jsme ještě odvézt kamarádovi auto, které zde včera nechal.



Žádné komentáře:

Okomentovat