neděle 7. dubna 2019

Chytili jsme první mízu

Co se tento víkend odehrálo? Předně, viděli jsme kosa! Kosi v okolí chaty vymřeli na nějaký africký virus, od minulého roku jsem tam zahlédl prvního! Dál se už po druhé ukázal čáp. Myslím že jsme zahlédli ledňáčka. Pozorovali jsme totálně tlustého strakapouda. A tak dále... Vykácený les nám rozšířuje obzory. 

Na chatu jsem se nechal odvézt už ve čtvrtek, v pátek jsem měl volno. Byl strašný vichr, tak se už ve čtvrtek večer nedalo moc nic dělat... Tak jsem dělal pouze drobnosti. V pátek jsem se vrhnul na větve, udělal jsem část paseky, pak jsem připravil z kusů pražců a pařezu základy k hranici na ukládání větví. Potom jsem šel vařit. Nic jsem si sebou kloudně nevzal, tak jsem vařil co dům dal, a vznikl mišmaš s rýží... Po obědě jsem se zase vrhnul na větve. Pracovní den jsem uzavřel nařezáním části větví a vyskládání na hranici. Abych mohl v hranici pokračovat, budu muset sehnat nějaké trubky na boky hranice... Nebo to udělat ze dřeva?

V podvečer jsem uklidil chatu, kde hlavně kuchyň po mém vaření vypadala jako po explozi, a už jsem se těšil na příjezd ženy z práce. Než přijela, stihl jsem ještě sprchu a udělat venku ohýnek. Takže k večeři byly buřty :) Ale už večer mi přišlo něco divného. V úterý nebo ve středu jsem si doma pumpoval kolo. Potřeboval jsem zjistit jestli už má dost, tak jsem zatlačil do řidítek, jak se guma promáčkne. Jenže mi sjela ruka a vší silou jsem se nabodnul na řidítko jedním žebrem. Totální bolest. Pak to bolelo celý týden, ale dalo se to vydržet.

Děláním větví jsem si bolavé žebro šíleně podráždil, že mě to pak i v noci budilo... Proto už jsem v sobotu nemohl nic dělat, teda drobnosti, poklízet kůlnu, přerovnat skříň... A tak. Tak jsem si teda vzpomněl na něco co jsem chtěl dávno zkusit, chytat březovou mízu do lahve. Rozjel jsem to dopoledne na dvou stromech u jezu. Udělal jsem do nich zářez a do zářezu vložil seříznutou větvičku. Jenže celé to nastavit tak, aby to teklo do lahve a ne po kmenu... Na konec se povedlo. Měl jsem celkem štěstí, dá se to chytat vlastně jen pár dní v roce, na jaře, když se strom nalejvá, když je ve dne teplo a v noci zima. To platilo absolutně.



Pak mi to nedalo, v chatě jsem našel plastová brčka a chtěl jsem zkusit ještě odchyt vyvrtanou dírou. Vybral jsem strom nad potokem u chaty. Vyvrtal dva otvory. Ale. Plastová brčka se moc neosvědčila. Teklo to kolem nich. Povedlo se mi však kolem najít suchou větvičku, která byla dutá. Ta se v díře úplně zatáhla a vše teklo dutinkou. Ani kapka na zmar. Z tohoto stromu jsem vlastně natočil více než 1,5 litru. Měl jsem tam takové skleničky, které jsem chodil celý den slévat...


Do večera o zábavu postaráno, a ještě jsem si při tom sdřímnul. Ve volném čase během chytání mízy jsem si hrál s vysílačkou. Potřeboval jsem se na DMR spojit přes kopec do města. Všesměrka nic moc, ale zjistil jsem že směrovka to dává absolutně parádně. Tak jsme tam pokecali. Musím vymyslet, jak to tam udělat na pořád... Chodí to jen díky vykácenemu lesu. Tak alespoň k něčemu je to dobré.

Večer jsem si dal dvě sklenky vína a myslel si, že mi to uvolní žebro, neuvolnilo, v noci jsem šel pro ibáč. Tudíž bylo jasný že ani v neděli si nezamakám...

Ještě musím popsat anabázi s hadicí. Koupil jsem v hobbymarketu za cca 370 kč 1/2 zalévací hadici 30 metrů. Na chatě jsme jí vybalil a chtěl zalévat stromky, co jsem nedávno zasadil na mez. Ale hadice mi přišla nějaká krátká. Změřil jsem jí a měla jen 20 metrů...


V neděli jsme se sbalili před obědem, uklidili a vyrazili domů. Po obědě jsem se vydal na reklamaci hadice. Nechtěli mi věřit, ale když vybalili novou, měla jen 19 metrů :) Dostal jsem peníze na ruku a bylo vyřešeno!

Žádné komentáře:

Okomentovat