pondělí 1. dubna 2019

První víkend bez lesa

V pátek jsme měli divadlo, tak jsme vyrazili na chatu až v sobotu. Né nijak brzo, ještě jsme se museli zastavit s pejskem na veterině, Tobík byl marod. Vůbec divnej víkend, já měl atb na zánět v dásni, tak jsem z toho byl takovej znavenej... Když jsme přijížděli k chatě, tak už z dálky bylo vidět, že vyvozili z lesa všechno dřevo. Silnice byla obskládaná ze všech stran... Na louce pod chatou jezdil traktorem majitel, tak jsme auto nechali pod silnicí.

S majitelem jsem dal řeč, povídal že nevěděl že se to bude kácet, že mu ani nezavolali, že ten co to kácí, tak to chce stihnout do léta, a pak už nebude dělat nic, protože toho bude mít dost. Povídal, že mu dávají 600kč za kubík, ale asi 300kč si berou za vytěžení, tedy jemu zůstává asi 300kč za kubík... Žádná sláva. Prej mají ještě 6 hektarů suchého lesa, a mají dost práce. Takže uklízet a sázet paseku plánují nejdřív na podzim. Hned jsem se s ním dohodl, že si tam udělám větve. A prej můžu. Pak jsem s ním řešil jestli by ten les a louku neprodal. A je to tak, že na les čerpal nějakou dotaci, takže ještě tři roky nemůže a na louku, že má předkupní právo družstvo, a že to dáva 20kč za m2 a neřeší jestli je to les či louka. Ale obecně to prodat nechce ale vyměnil by to...






Ještě jsem z něj vytáhl povolení odkopat vedle pergoly kus svahu, aby jsme tam mohli postavit tu sprchu a pod...

Když jsme se rozloučili, tak jsem se šel rozhýbat a došmirgloval jsem to zábradlí. Konečně jsem ho vyhladil, a můžeme ho začít mořit. Pak už byl čas na oběd. Žena udělal parádní plněné papriky. Veku jsme neposeděli protože zase přijel s traktorem majitel meze a začal prořezávat mez. Prostě je tu nával.

Po jídle jsem se pustil pomalu do dělání větví na pasece. Potřebuji ukázat že o to fakt mám zájem, až majitele něco popadne a vletí na to sám, abych měl vymezené působiště :) Blbnul jsem s tím pomalu, ale až do večera. Jak jsem jedl ty prášky, tak jsem neměl moc energie...

Večer se zastavili známí a udělali jsme si oheň, pekli jsme špekáčky, kdo mohl tak popil, kdo nemohl tak poseděl na suchu. Seděli jsme až do půlnoci... Na to nejsem zvyklej takle ponocovat :) Snažil jsem se fajrovat aby nám nebyla zima, teplo ještě není takhle v březnu.

V neděli jsem se prošel s pejsky a po snídani jsme zase dělal větve. Dělal jsem je i po obědě. Jde to pomalu ale jistě. Pod větvema je ještě poměrně dost velkých kusů, nebo za plotem byly celé klády, co tam dřevorubec nechal, nedomluvil jsem se s majitelem, jestli si to můžu vzít také nebo ne.

Žena pak uklidila chatu, já nářadí a jelo se domů... Vždycky když odjíždím, tak se mi nikam nechce. Ale nakonec se přemůžu. Vtipný je, že Tobík to má taky. Nikdy nechce přijít ani k autu, sedne si kde je a sedí a trucuje, pak se zvedne a se svěšenou hlavou se smutně sune k autu.

Žádné komentáře:

Okomentovat