neděle 26. března 2017

Čištění potoka

Zacpaná meliorace
Když jsem přijel o víkendu, tak jsem zjistil, že se minule odkrytý input do meliorace ucpal. Voda z bažiny tedy tekla zase do louky... Ale protože jsem měl půjčený dlouhý drát, povedlo se mi celou délku meliorace prošťouchnout. Udělal jsem na konci kabelu háčky a vytrhal jsem z trubek chuchvalce kořínků. Dělal jsem se s tím do noci. V sobotu jsem ráno zlepšoval odtokové kanálky z bažiny. Nyní je celý systém celkem odladěný a odtok vody z bažiny je stabilní a voda odkalená před vtokem do trubek. 
 
Poté jsem v sobotu zbytek dne a neděli čistil potok. Byl zanesen kořeny, trávou, šlahouny maliní a ostružiní, klacky a pod. Na několika místech byly přehrady z klacků, kořenů. Krumpáčem, rýčem a hráběma jsem to celkem vyčistil a velice se zrychlil průtok vody. Snad se nebude ani tolik vsakovat do louky. Pejsci mi v tom neustále běhali tak vypadali...

Jaký to bude mít vliv na bažinu se teprve uvidí....



Žádné komentáře:

Okomentovat