středa 12. července 2017

Sucho a voda

Letos je, jak říkají v televizi, extrémní sucho. Ano, je i na chatě. Potok vyschnul strašně brzy. Poté vyschla kompletně louka, že tam ani bažina neni. Poté začala sousedům vysychat díra na zalévání - mají ji vykopanou v místě kde měli bažinu před chatou. No a na závěr vyschla studánka. Teda, udržuje se tam asi 5 cm vody. Ale trvá to celý den, než se dopustí. No paráda. Ještě jak jsme studánku nestihli letos vyčistit, má na dně kal a voda se prakticky nedá nabrat, aniž by se nezakalila. Už přestává pomáhat i filtrování plátnem při nabírání, kolik je tam kalu.
Sousedi tvrdí, že toto se stalo poprvé za všechny ty roky, co tam jsou, že se to snad nebude opakovat. Ale já nevím. Usychají stromky, tráva co jsem zasel, vše. Prostě zbytečná práce s tím. Do řeky chodit  a nosit na zalévání je úmorné. Navíc se stašně špatně sestupuje k vodě.
I na sprchu si člověk musí nosit ze studánky, ale už je to ve stavu, že skoro nejde nabrat.

Přemýšlel jsem o kopané studni. Ale to jen do chvíle, kdy brňákům sestoupala hladina asi 2,5 metru pod úroveň louky. To fakt nechci kopat 3 metry hluboko. Tak jsem se začal zajímat o vrtané. Firmy vrtající to i za 800 za metr mají elektrické vrtáky a potřebují na to elektřinu nebo agregát. a vrtají třeba 16 průměr. Firma mající naftový přístroj a vrtající 20cm průměr vrtá za 2200kč metr. No je to past. Dlouho dlouho jsem o tom přemýšlel, asi to ještě letos zkusíme bez toho... A uvidíme co další rok.

Prý na druhé straně vrtali a vyvrtali vodu v 30 meterech. Já si nejsem jist jak vodu čerpat 20 metrů na 12 voltů, takže by to byla investice ještě do řešení čerpání... Prostě hrůza. Takže asi zatím vyčkáme.

Žádné komentáře:

Okomentovat