úterý 3. října 2017

Betonování o prodlouženém víkendu

Ve čtvrtek byl svátek, dobrá příležitost vzít si v pátek dovolenou a prodloužit si víkend. Měl jsem mít auto na víkend, tak jsem práci plánoval takovou, abych si mohl jezdit pro materiál... Zatím jsme letos ještě nepřipojili krbovky, protože se dřevěná podlaha houpala víc a více a měl jsem strach, že to nedopadne dobře a vyklepe se roura a dojde k požáru. Už pár let jsem chtěl udělat betonovou podlahu pod kamnama.



celý víkend bylo takto překrásně


Hned od čtvrtka jsem začal ve sklepě kopat. Pod kamny kde byl vlez, byl sklep hluboký pouze sotva na prolezení po čtyřech, musel jsem tam odkopat fakt hodně hlíny abych se tam vůbec vešel. Během odkopávání se mi bohužel potvrdilo, že chata nemá téměř žádné základy, pouze pár centimetrů. Proto zdění ve sklepě bude asi potřeba po celém obvodu. Na víc doufám že na to jednou půjde udělat třeba betonová podlaha.
tady už se mi vešel na víšku rýč
tady už hloubím základy

Celý čtvrtek a část pátku jsem jen kopal hlínu a vyndaval jí kýblem do kuchyně, kde jsem jí sesypával do větších kýblů a pak je nosil vysypat. Až jsem měl vykopané i obrysy základů. Hned v pátek ráno jsem vyrazil do stavebnin v nedalekém městě. Koupil jsem ztracené bednění 15cm tlusté. Doufám, že to na zpevnění základů bude stačit. Základy jsem zapustil cca 30 cm do země. Ale vzhledem k hloubce sklepa jsou hlubší, odhaduji tak 80cm pod terénem. Možná metr.

Koupil jsem 25 cihel a 4 (x 25kg) pytle betonu a armovací dráty. Bohužel betonu se ukázalo tragicky málo. Proto jsem musel v sobotu přikoupit ještě 10 (x 30kg) pytlů. Celkem to vyšlo odhadem tak na 3000kč.

Betonovalo se to celkem parádně, udělal jsem pár chyb, které byly vidět až když toho bylo víc, ale neva, holt se to nějak naučit musím. A vyrovnávání v podmínkách, kdy člověk klečí je šílené...
Na řadu cihel, která má 4 ks se mi vešlo cca 2 pytle betonu, a to jsem dával fakt hodně kamení. Problémem byla mezera mezi základy a mojí zdí. Musel jsem jí taky vyplnit betonem a kamením, už jen kvůli tomu, že původní zídka se vlhkem prakticky rozpadá. Je to zděné asi jen nějakým vápnem s pískem... Proto bude nutnost věnec kolem celé chaty v obou sklepech.

Na víc, až budu chtít kopat sklep na přístavek, tak potřebuji, aby základy byly pořádně zpevněné a chata nespadla do díry. No bude to pakárna!

Přestože jsem musel jezdit do města na oslavy, byl jsem na houby, vařil si a podobně jsem se v neděli po čtyřech dnech intenzivní práce dostal naprosto a totálně vyčerpanej k betonování podlahy. Protože jsem neměl míchačku, musel jsem míchat všechno v kotouči, chodit si pro vodu do konví k sousedům do studánky...

Ale v podvečer jsem již poklízel chatu od šíleného prachu, pilin od řezání podlahy a tak... Příště můžu položit dlažbu a umístit kamna! Ještě bude potřeba koupit rouru. ke kamnům...


 Jediné co mě mrzí, že jsem vůbec nevyužil překrásné počasí jinak než k obědu na terásce, jinak jsem byl kompletně celý víkend vlastně ve sklepě jak vězeň na korekci.

Žádné komentáře:

Okomentovat