neděle 21. října 2018

Sbírka odpálených invertorů

1. První odpálený invertor (2000W/4000W špička)

(Model / SKU: SYWH085AB) Koupený na ebay za cca 1000kč. První invertor jsem měl asi rok. Šlapal celkem dobře až do okamžiku, kdy jsem nainstaloval čerpadlo a začal ladit tlakový spínač. Párkrát to rychle za sebou cvaklo, zakouřilo se a bylo po něm. Tehdy jsem to měl zapojené tak, že jsem spínal tlakovým spínačem čerpadlo a zároveň i invertor. Tak jsem si myslel, že to byl hlavní problém, že se to odpálilo při sepnutí... Později jsem zjistil že ne. Ale o tom až níže.

Obsahuje:
10x F75NF75
4x NEC K2373




2. Druhý odpálený invertor 200W(400 špička)

Druhý odpálený invertor jsem měl roky. Je od whitenergy.com a stál v čechách asi 400kč. Oddělal jsem ho při dost zkratkovitém jednání, vzal jsem čerpadlo a zkusil ho k tomu připojit. Ani se nezatočilo. V invertoru cvaklo a zasmrdělo a bylo po.

Obsahuje mosfety:

4x FQD5N50Cs



3. Poslední zatím odpálený (3000W - 6000W špička)

(Model / SKU: SKU941600) Stál 60 liber, asi 1700kč. Vydržel asi tři měsíce. Poté začal dávat místo 220V jen asi 120V a čerpadlo němělo tlak. Ale protože jsem si toho nevšiml, a ostatní věci jako nabíječka akuvrtačky a pod. také fungovaly, tak jsem stihl koupit dvě nová čerpadla... Poté jsem se pustil do reklamace s číňanem. Nejprve mě poslal do opravny. Pak nabídl 15 liber, pak 30 liber a po mém naléhání teprve nabídl 60 liebr kompenzace. Zajistil si tím, že jsem si od něj objednal nový invertor :)
Invertor jsem používal k čerpání vody i s malým  napětím až mu na výstupu shořely ještě thermistory.

Jinak obsahuje:
11x IRF2804Lk
4x Toshiba 2917








4. Kde je vlastně chyba?

Rozhodně není problém v tom, že by měnič neměl dostatečný výkon. Po konzultaci s jedním seniorním elektrotechnikem je problém v tom, že se ODPOJUJE, nikoliv připojuje indikční zátěž.
Takže jsou dvě možná řešení.
1) sehnat někde průmyslový frekvenční měnič který by měl výstup dosatečně ošetřen.
2) navrhnout vhodný RC člen na výstup který by eliminoval přepěti při odpojení čerpadla

5. Co s elektrikou dál?

Nejprve potřebujeme rozchodit alespoň jeden zdroj energie, aby jsme mohli čerpat vodu. Nic jiného není tolik akutní. A dále jsou dvě možnosti.
a) Jeden zdroj přesně dimenzovaný na čerpadlo, s ochranou, jištěním a pod. A druhý nezávislý na ostatní elektřinu. Zde také záleží na tom jestli se mi povede sehnat frekvenční měnič. A je to nejpravděpodobnější řešení.
b) dostatečně dimenzovaný měnič aby spolehlivě utáhl čerpadlo a osatní zařízení souběžně. Tomu by mohl pomoci měnič který mám objednán aktuálně. Ale zde bude komplikovanější např. jištění (velké proudy) a nebude to zálohované druhým řešením. Prostě ukáže čas...

6. čekáme nový invertor

Protože je potřeba to mít vyřešené co nejdříve, objednal jsem obratem nové zařízení:
Package Included:
- 1 x Car Inverter
- 1 Pair of Cable With Clamp
- 2 x 40A Fuse Piece
- 1 x English User Manual

Features:
Type: 12V to 220V, 24V to 220V, 12V to 110V, 24V to 110V
2pcs blade fuse, start the function of the insurance equipment. If there is a short circuit, overload, over current, etc., the fuse piece will be burned first, the equipment will not be burned, which can protect the equipment.
● High converting efficiency.
● Under voltage shutdown protection.
● Overload protection, overheat protection.
● Low battery alarm, low / high battery shut down.
● Automatic thermal shut down.
● Safely shuts down if under over temperature or overload condition.
● Advanced chip technology, high conversion efficiency.
● Dual Intelligent cooling fan system, CPU microprocessor to realize multiple protection.
● Protect the electrical and automotive circuits in use.
● Can be operated with your car cigarette socket or direct connected with wires clips.
● Adapting Aluminum Alloy case, antioxidant, sturdy and durable.
● Positive and negative pole terminal.
● Working Indicator Lamp.
● Universal Socket, suit for various household electrical appliances, etc.
● Inverter Manual Switch.

Specifications:
- Shell Material: Aluminum alloy
- Color: Black
- Peak Power: 10000W
- Continuous Output Power: 5000W
- Input Voltage: DC 12V / DC 24V
- Output Voltage: AC 220V / AC 110V
- Conversion Efficiency: Greater than 90%
- Wave Form: Modified Sine Wave
- Size: Approx. 32 x 16 x 10cm/ 12.60 x 6.30 x 3.94"












Žádné komentáře:

Okomentovat