sobota 20. října 2018

Polovina října

Máme více než-li polovinu října, nic jsem nenapsal, tak si to pojďme shrnout, sedím doma s angínou, tak na to mám čas. Moc nebylo co napsat. Na chatě jsme několik víkendů moc nepobyli, a když už tak na třeba na jeden den a minulý víkend mi už nebylo dobře, z čehož se vyklubala ona angína. Takže moc práce se bohužel neudělalo.

Nové čerpadlo jsem na chatě zapojil. Bohužel jsem zjistil, že se na měnič velice těžko roztáčí. Nejprve jsem to přikládal špatnému stavu akumulátorů, které se nám povedlo omyle téměř vybít, ale další víkend jsem zjistil, že to čerpadlo prostě měnič neutáhne. Vždy se to muselo spínat na několikrát, než se povedlo, že se roztočilo. Už jsem z toho byl otrávený tak jsem se rozhodl koupit ještě vibrační. 



Říkal jsem si že nové vibrační budeme používat do jara než dořeším elektriku, a pak zůstane jako záložní. Proto jsem koupil značkové Ruche 1 za cca 2000kč. Koupil jsem k němu rovnou i filtr údajně na 20 mikro. Když jsem čerpadlo zapojil, zjistil jsem že nedává tlak. Bádal jsem a bádal, až jsem zjistil, že je problém v tom, že měnič má pouze 120V a ne 220. Peklo. Takže to prví čerpadlo jež jsem myslel že se posralo se asi neposralo, druhé čerpadlo které to neutáhlo to možná také neutáhlo kvůli tomu a i to poslední teklo málo. To jsem myslel, že mi praskne hlava. Začal jsem tedy s číňanem vyřizovat reklamaci měniče...

Do posledního víkend a poslední neděle voda tekla, sice pomalu ale tekla. Pak se měnič posral úplně.

Jeden víkend jsem stihl být na chatě, kdy trochu rostly houby. Bohužel jen jeden tak víc než tyhle řízky jsem nezvládl, a už vůbec naplnit mrazák doma😢 Kdo neví jak houby miluju, nepochopí můj smutek..
 



Během pár víkendů se mi povedlo dobetonovat skruž. Roztloukl jsem staré ztvrdlé pytle s betonem a vybetonoval z nich dno, které se lehce svažuje k odpadu, aby voda co se dostane do skruže, popř voda z výpustě obvodu vytekla pod strání ven. Na vršek jsem musel beton koupit. padlo ho tam všeho všudy asi 11x25kg (jeden pytel cca 60kč)



Na vršek skruže jsem přibetonoval betonové překlady a udělal vlez dovnitř. Poté jsem to zavozil hlínou a obložil drny z pole, aby tam rostla na jaře tráva. Víko jsem udělal ze dvou pražců. Vypadá to myslím celkem vzhledně, i když si uvědomuji, že to má své mouchy. Betonářskou prací si taky nejsem moc jist, moc jsme toho nikdy neudělal tak v tom nemám praxi.



Když mi číňan poslal zpět peníze za měnič, objednal jsem obratem nový, 10 000W. Ale o elektrice udělám samostatný článek...



Jinak stromy v lese kolem chaty a vlastně až k jezu totálně umírají. Jsou prožrané jak blázen, už se z nich loupe kůra a opadává jehličí. Do jara budeme na absolutní pasece. Bohužel.










Žádné komentáře:

Okomentovat