úterý 30. října 2018

Nový měnič 5000 / 10 000kW

Tak to dneska přišlo z číny. Nový měnič. Stihlo to z číny dorazit asi za jeden týden což je fakt paráda. Číňan to stejně jako minule poslal pomocí DHL. Bohužel to zadrželi celníci. Brzo po odeslání mě kontaktovalo DHL, že je to nutné proclít. Nikdy jsem to nedělal, tak se pojďme podívat, jak to funguje.

DHL CLO z číny.
  • DHL vám zašle SMS kde je odkaz na jejich web. 
  • Na tom webu vyplníte svoje údaje, kontaktní údaje +
  • + EROI - to je číslo, které dostanete po registraci své objednávky na webu celní zprávy
  • Máte možnost přiložit fakturu, kde je např. vidět cena za dopravu, není-li na dokladu u přepravované objednávky. (Na to pozor v případě !! dopravy zdarma)
  • Poté čekáte. Může se stát že po vás tu fakturu budou chtít. Já zaplatil skutečně 104 dolarů, ale u objednávky bylo napsáno 32 dolarů. Počítali mi tedy pouze DPH z těch 32 dolarů. (kdy to bylo nad 150 euro, tak by počítali DPH i CLO z těch 150eur do téhle sumy počítají pouze dph)
  • Ale neměl jsem cenu dopravy objednávky, tak vzali ceníkovou cenu 890kč a z toho vypočetli DPH
  • Na konec připočetli poplatek 550kč za proclení. Hezký pro ně.
  • Suma se tedy skládala z cca: 220kč DPH za zboží + 220kč DPH za neexistující přepravu + 550kč poplatek za přepravu
  • Zaplatil jsem tedy při převzetí měniče 1002 Kč
Kdyby mi dopravce napsal na zásilku dopravu 2dolary, mohl jsem ušetřit 200kč. Na štěstí nepočítali daň z reálné ceny 104 dolarů. Takže to vyšlo celkem šulnul.

Menič vyšel na více než 3000kč...

Krabice byla fakt veliká. A vážila asi 3kg. Je masivní. Má displej ukazující stav baterie piktogramem a napětím. Dále ukazuje výstupní napětí, což není k zahození! Podívejme se jak vypadá ve skutečnosti.





Protože mu potřebuji nějak ochránit výstup, tak jsem si půjčil osciloskop, kterým si chci změřit co se děje při odpojení oné indukční zátěže a jestli se mi podaří onen stav eliminovat pomocí RC článku. Pro nějaký RC článek se chci vypravit do polné, kde je nějaká firma, která je vyrábí. Ale zatím nevím jaký.
Každopádně mě celkem překvapil výstup "modifikovaného sinusu" Sinus to připomíná pouze s extrémní dávkou fantazie. Vlevo sinus ze sítě, v pravo sinus měniče - lehce zatíženého spínaným zdrojem notebooku. Uvidíme jestli se to nezmění změnou zátěže.



Žádné komentáře:

Okomentovat