úterý 25. června 2019

Střecha hranice dřeva a filtr na vodu

O uplynulém víkendu jsem byl na chatě sice sám, ale stihl jsem být velice produktivní. Začal jsem obratem odčerpávat vodu. Nebyli sousedi, tak mohla jet centrála nepřetržitě. Když už voda tekla jakš takš, rozhodl jsem se nainstalovat filtr částic. Na fotce níže byl stav vody bez filtru a s filtrem. Jistě poznáte, která je která :)

Na další fotce je vidět voda v sobotu a voda v neděli, tzn, posun při odčerpávání kalu... Na konec se viditelně kal povedlo po !!dvou dnech!! odčerpat a voda je křišťálově čistá.


Nainstaloval jsem filtr. Dal jsem ho do skruže, aby tam mohl být i v zimě a nezamrzl. Kdyby zamrzal, půjde přemostit. Bohužel jsem ho dal ještě než byl kal odčerpán. A čerpal jsem a čerpal a pak koukám, voda neteče. A on se ucpal. Vyděsilo mě to, jestli se nezničilo čerpadlo. Okamžitě jsem ho šel vyndat a nezničilo. Filtr jsem pak vypral a zase jel. Ještě jsem přehodil snímač tlaku mezi čerpadlo a filtr. Kdyby se někdy znovu ucpal, tak se čerpadlo prostě vypne a voda nepoteče, dokud se nevyndá.

Je zajímavé, jak dlouho trvalo, než se povedlo studni úplně vyčistit. V místě s elektrikou nebo větším odběrem vody by to ani tak nepřišlo, ale tady... Jen těch několik dní kdy musela už minulý rok a letos běžet centrála. V závěru asi hodně pomohlo že jsem ho čerpal u dna, ona se ta voda asi nestihla tolik ředit s kalem a šlo ho víc.


Další projekt, na který byl nakoupen materiál už v zimě byla střecha na hranici dřevníku. Dal jsem se tedy do toho. Měl jsem to za ten půlrok celkem promyšlené, takže to byla na konec celkem brnkačka. Všechno pěkně naměřit, nařezat. Nejhorší bylo lezení po hranici samotné. Neměl mi kdo podávat tak to bylo pořád nahoru dolů....



 Když bylo nařezáno, už jsem to jen pěkně skládal a šrouboval. to mě bavilo, jak stavebnice. Latě jsem dal pěkně hustě, aby se po tom dalo hezky chodit a případně se na to jednou mohlo hezky přidělávat solární panely :) Níže se podívejte na bezpečností pracovní obuv, kterou jsem při práci použil.


Popravdě bylo úplně nejhorší vyndat, rovně přichytit a přišroubovat ty OSBčka. V jednom člověku a jak to furt sjíždělo... Ale výsledek myslím stojí za to. Ještě mám v kůlně lepenku a musím si připravit nějaké oplechování...



Neděle už byla jen taková odpočinková. Protože jsem potřeboval začít plánovat střechu nad novou terásku, začal jsem rozebírat podbití. Celkem zajímavé. Vymetl jsem tam pytel vosích hnízd, myších bobků a podobně.
Střecha půjde udělat celkem parádně, jen dát do kupy peňauze na materiál. Ale myslím že to bude parádní práce a těším se na to...



Žádné komentáře:

Okomentovat