pondělí 17. června 2019

Další víkend

O dalším víkendu jsem byl na chatě téměř po 14 dnech, protože jsem byl zase nemocný... Už je to se mnou otrava, pořád marodím... Neměl jsem tedy žádné velké plány, spíš tak nějak jen přežít velice parný víkend. Doma jsem vzal sazeničky rajčat, ale neměl jsem vůbec připravené, kam je zasadit.
Jeli jsme tedy už v pátek, chata byla rozpálená jako pětník, ale pořád lepší než v paneláku. Cestou jsme ani nenakupovali, chtěl jsem se otočit v sobotu ráno.


V sobotu ráno bylo chvíli docela příjemně, pomalu jsem se sbalil a jel jsem nakoupit jídlo a tlakový spínač do studně. Z města jsem přijel asi za tři hodiny, a hned jsme se dali do vaření. Dělali jsme si burgery. Vařili jsme venku, protože uvnitř bylo na umření. Povedly se nám krásné, i hranolky byly parádní. Tak jsem se nacpal, že jsem sotva mohl dýchat. Zalezl jsem přes poledne do křesla ve stínu a četl si...

Když opadla nejhorší vedra, šel jsem vyměnit tlakový spínač. Nanosil jsem si nářadí a starý odpojil, chtěl jsem napojit nový ale zjistil jsem že má příliš dlouhou matici a nejde dotáhnout, tak jsem musel zase snímač odpojit a vyndat. Upevnil jsem si svěrák a pilkou na železo jsem matku seřízl... Pak jsem to tam zase připojil. Závěrem jsem manometrem nastavil 1 atmosféru na tlakové nádobě. Z tlakové nádoby nyní dostaneme asi 5 litrů, než sepne čerpadlo. To jde. A kohoutek taky reaguje parádně, dá se s ním otočit málo nebo hodně a vždy to spíná.


Pak jsem čerpal vodu. S čerpáním je pořád patálie. Když se čerpá dlouho, tak se voda kalí, za celý rok se mi ji nepovedlo odčerpat do čista. To vibrační čerpadlo jak vibruje tak se tam vždy něco uvolní nebo zvedne od dna... Nyní je čerpadlo v 15 metrech (10m pod hladinou), tedy asi v půlce studny, přikoupím delší kabel, nastavím to a pustím ho níž. Sice tam nemá garantovanou životnost ale snad to bude lepší...

V neděli jsem akorát ostříhal nůžkama nejhorší místa a plochy pojezdil sekačkou, když bylo chvíli ještě ucházející teplo. Pak jsem zasadil rajčata podel plotu, nečekám že tam extra porostou , ale lepší než to nechat chcípnout za oknem. A jelo se domů.

Žádné komentáře:

Okomentovat