pondělí 15. července 2019

Další červnový víkend

Další červnový víkend jsem si prodloužil sám. Na chatu jsem vyrazil ve čtvrtek večer vlakem s pejsky, abych stihl něco udělat. Po příjezdu jsem si trochu odpočal u kávy a pak se přemluvil a vrhl se na to. Dokopal jsem drážku, kterou jsem podsypal štěrkem Do štěrku jsem usadil betonovou dlažbu, kterou jsem na vršku zpevnil plechovým profilem. Dělal jsem skoro do tmy, ale stálo to za to.


V pátek ráno jsem to začal dodělávat. Zarovnal jsem to, navozil několik kotoučů drobného kamení, celé jsem to zasypal štěrkem a srovnal. Na konec jsem na to nanosil dlažbu. Zároveň jsem kolmou dlažbu trochu utemoval a bylo do oběda hotovo. Ale trošku to fuška byla, to nemohu říct.



Protože celý den občas popršelo, jak by ne, když jsem si já vzal dovolenou, tak jsem se odpoledne šel věnovat výměně solárního regulátoru. Jak jsem psal, poslal jsem reklamační zprávu. Firma se mi ozvala, že má distributora v našem městě. Navrhl jsem, že to tam sám donesu na reklamaci. Tak jsem to tam dovezl, vše vysvětlil několikrát. Zkoušeli mě. Jestli jsem to neodpojoval od baterie - to se nesmí a pod., aby mohli tvrdit že si za to můžu sami. Já se nedal.


Technik si to odnesl, že dá vědět. Asi za dva dny se ozval prodejce, že to reklamovat nechtějí, ale že mi to prodají za cenu servisního dílu - to je myslím nákupka. Myslím 1700bez dph :)
Prý že si mysl, že to bylo odpáleno statickým výbojem třeba od bouřky. Tak jsem znovu vysvětloval že k tomu došlo když nebyla bouřka a bla bla bla. Zakončil jsem to, že mohou mít pravdu, ale já to neumím posoudit, protože nejsem kvalifikovaný elektrotechnik. Ale že mám kamaráda velice zručného elektrotechnika a jestli na tom budou trvat, že to tam donesu k posouzení, aby mi to potvrdil. Za dva dny se ozvali že v rámci dobrých vztahů regulátor vymění. Měl jsem radost, ušetřeno asi 4000kč za nový nebo 1700 za servisní díl. 

Během bouřky jsem tedy tedy regulátor ve slepě vyměnil. Nakonfiguroval a tak. Na závěr jsem zjistil že mi nefunguje ještě exetrní displej. Protože jsem regulátoru dostal nový typ a ačkoliv displej je k nim stejný, liší se softwarem... (edit. displej mi na konec vyměnili tak, protože ho neuměli přehrát, ale trvalo to znovu asi tři týdny) Pak jsem připojil zpět všechny panely a mohlo se vyrábět :)

V podvečer jsem začal kopat sklípek na elektrocentrálu. Kopal jsem až do večera, kdy jsem totálně odpadl ...

V sobotu jsme měli návštěvu, tak jsem se kopání věnoval jen občas. Stejně tak v neděli. Ale nějaký kubíček zeminy jsem přemístil a celkem pokročil :)


Žádné komentáře:

Okomentovat