úterý 30. července 2019

Letní týden na chatě

Blížila se nám dovolená. Sice jsme neměli v plánu být celý týden na chatě, ale na konec to tak dopadlo... O dovolené prvně pršelo a pak byly 40cítky, jak jinak když já mám volno :) Ale i tak jsme se tam zasnažili a trochu práce udělali. Nemá smysl to rozepisovat po dnech ale spíš po "projektech".
Jinak jsme museli i odpočívat a podobně, myslím že jsme si chaty užili fest :)

Sklípek na elektrocentrálu

Protože nově koupenou elektrocentrálu nechceme provozovat v kůlně jako minulý majitel, protože bych jí chtěl trochu odhlučnit, zajistit před krádeží ale také aby byla snadno hned k dispozici, začal jsem ve svahu za kůlnou před časem kopat prostor na sklípek. Představuji si to tak, že tam bude zaparkovaná, zamčená, zapojená na zásuvky. Bude mít výfukovou rouru s větrákem a sání vzduchu ve dveřích s větrákem, aby se i trochu chladila. No a člověk jen přijede, bude potřebovat něco řezat nebo tak, odemkne, zatáhne za šňůru a pojede...

Když jsem měl dokončeno kopání sklípku, prokopal jsem směrem ke kůlně ještě trubku na kabely. Tu jsem částečně zabetonoval a částečně zasypal. Pak jsem začal stavět. Několikrát jsem musel jet pro beton, dráty a ztracené bednění. V autě toho člověk moc neuveze a vozík jsem neměl.

 
Stavbu jsem realizoval několik dní. Jak byla pekelná vedra, tak se fakt nedalo. Hrubá stavba je hotova. Nyní mě čeká otevírací střecha s komínkem od výfuku a hlavně dveře. I kdyby to nefungovalo a centrála se tam neuchladila nebo něco, tak s ní půjde povyjet pouze ven a pořád bude trochu odhlučněná za kůlnou. A ani nikdo nečeká že pojede furt. A kdyby náhodou nebyla potřeba nebo se to nepoužívalo, tak se to celkem snadno předělá na úplně obyčejný normální sklípek třeba na brambory či pivo 🍺

Na sklípek padlo 50ks traceného bednění 35kč kus, 24ks drátů asi 22kč kus, asi 18 pytlů betonu (dával jsem štěrk) 50kč/kus dále trubky plus koleno cca 250kč Hrubá nehotová stavba tedy vyšla asi na 3500kč.


Natíračka zábradlí

Jedno odpoledne si žena dala z úkol natřít zábradlí kolem chaty. Mimo to že se pekelně spálila, spotřebovala na to pixlu barvy. Pixla vyjde myslím na 600kč a ještě je to potřeba dvakrát, tak snad to příště bude sát méně :)
Ze začátku se mi to natřené moc nelíbilo ale oko si zvyklo a už se mi to líbí. Na víc to bude mít delší životnost, než nechat volné dřevo, tak je to tak lepší. Ženu to stálo spálená záda, že se zbytek dovolené nevyspala. Sakra, ani jsem tomu neudělal fotku, ta bude jindy 😕

Časová kapsle

Vyrobili jsme do lahve od svatebného rumu časovou schránku, kam jsme dali pár fotek nás, chaty a pejsků. Také tam žena napsala obsáhlý dopis o tom jak se máme a co tam děláme. Pak jsme to zavřeli do lahve, zavoskovali víčko a zazdil jsem to za sklípek. Třeba to někdo jednou najde!

Lavička

Dlouho plánovanou lavičku, na kterou jsem měl materiál víc než rok jsem konečně taky dodělal. Jedná se o lavičku na terásku, která je vysoká a má opěradlo. Začal jsem s ní jeden den večer asi hodinu a půl a celé dopoledne druhý den. Ale výsledek doufám stojí za to!

Rovnání terénu u ohniště

Dlouho plánovaná věc na které v podstatě pracuji nepřetržitě několik let, je narovnání svahu u ohniště. Již na jaře jsem si navozil kameny na zvednutí zídky a dláždění, taky jsem postupně nasypával svah. Nyní jsem začal ty kameny zpracovávat, skládat zídku a dláždit. V těch vedrech to byla fakt síla a ani jsem to nedokončil. Ale asi není všem dnům konec. Abych měl hlínu na zarovnávání, tak jsem odkopával svah za pergolou, kde stejně chci do budoucna udělat plácek na kterém bude třeba sauna se sprchou nebo tak. Ale to je daleko.








Žádné komentáře:

Okomentovat