neděle 22. listopadu 2020

První sníh

 Vlivem okolností jsem byl na chatu pouze na sobotu. Vyrazil jsem tam dělat dřevo, které jsem měl v plánu odvézt do domu. Chtěl jsem vyrazit co nejdříve, abych toho stihl co nejvíce, ale nepovedlo se, takže jsem tam přijel až někdy před obědem. Už to mi značilo, že věci nepůjdou jak mají. Ale nevadí. Zatopil jsem si, udělal čaj a vrhnul se do díla. Řezal štípal co bylo potřeba. Pak jsem se rozhodl přikácet jeden strom. Pěkně jsem si ho naříznul a začal ho odřezávat, že si ve vhodný okamžik zatlačím aby spadl kam je potřeba. Nevím jestli to bylo poryvem větru, ale dříve než jsem čekal se strom zaklonil a sevřel pilu. Já vím, on na tu stranu byl trochu převážen. Ale zaskočilo mě to. Zašel jsem pro lano a zkoušel tahat. Nepovedlo se. Zašel jsem pro žebřík abych lano uvázal výš. Zase jsem tahal. Vypadalo to nadějně ale nic. Sám to člověk prostě nedá, přece jen, nějaké stovky kg to jsou. Tak jsem donesl sekeru a začal jsem to podsekávat nepomohlo to, akorát se uvolňoval na stranu s pilou. Vzal jsem tedy dřevěné klíny a snažil se pilu uvolnit zatlučením klínu do řezu. Marné. Začal jsem tedy lištu vysekávat sekerou. Šlo to dobře do okamžiku, když jsem usekl jeden zub na liště... No prostě past vedle pasti. Mořil jsem se tam s tím více než hodinu až se mi to povedlo odsekat a lanem odtáhnout... Pak už jsem ho jen pořezal a totálně vyšťavenej jel domů. Říkal jsem si, že mi to za to stálo... Ale taky to byl první víkend kdy bylo na chatě bílo 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat