středa 18. listopadu 2020

Stěna z pražců za kůlnou

V listopadu nám počasí moc nepřeje. Sice není sníh a nemrzne, jak by třeba člověk čekal, pak by ho to nenutilo něco dělat, ale také není úplně krásně, většinou mlha, mrholení, chlad a případné ranní mrazíky. O uplynulém víkendu, když jsme byli na chatě, jsem se pustil do svahu za kůlnou. Je to trochu pod střechou a potřebuju to udělat, protože stěna má podepřít zadní část střechy přístavku kůlny.


Začal jsem tedy kopat. Prakticky celou sobotu jsem kopal a vozil hlínu před chatu na rozšíření svahu. Odkopával jsem to tak, aby se pržce daly skládat za rantl sklípku. V cestě mi stála malá borovička, kterou jsem už dříve při stavbě střechy ohnul. Tu jsem vykopal a zasadil za chatou do lesa na paseku. Měla docela dlouhej kořen, takže i díra na ní byla celkem hluboká. Takže jestli se neujme, neudělá mi to vůbec radost. Jinak, zrovna jsem si stěžoval jak nerostou nikde kolem hřiby, ale co jsem to nenašel, několik jich rostlo za kadibudkou. Takže bylo několik řízků. Je to paráda když rostou jak na zahrádce..


V neděli jsme pak začali vozit na koutoučí trámy. Prvně společně a pak už jsem to zvládl sám, není to moc práce pro holky. Padlo jich tam osum. Jeden z toho jsem teda asi o metr seříznul, protože byl koncem ve svahu. No měl jsem dost a byl jsem rád že tam jsou...

Pak už jsme tam byli jen na půl den o 17. tém listopadu. To jsem vykopal díry a usadil dva pražce a podložil půlkulatým trámkem střechu. Nyní už může pomalu napadat sníh, už se to snad nezřítí :)

Jinak sluníčko prakticky nesvítí, za týden vyrobí solár třeba 0,3kWh, což je prakticky nic, a hlavně je to důkaz že fakt skoro nesvítí. V létě když svítí tak vyrobíme s klidem za den 1kWh... (a to mám podezření že né víc, protože to není kam ukládat)



Žádné komentáře:

Okomentovat