středa 7. července 2021

Rekonstrukce No.1

 Do malého tábora byl plán vyměnit kuchyňskou linku. Na té stávající poměrně malé by se velice špatně vařilo… Jenže nechceme věšet novou linku na stěnu z prkének prolezlou myšima. Tak je nutné sundat stěny. Ale stěny zasahují až do stropu. A protože je strop neizolovaný, uniká tudy teplo a v klidu si tam chodí myši, již dlouho ho chci sundat a zaizolovat boky. Takže bylo jasné, že dělat jedno bez druhého je holý nesmysl a tábor je dobrá šance, kdy to udělat. Možná už nikdy další příležitost kdy by se nám do toho chtělo investovat energii, čas a peníze nebude.

Sobota

V neděli mám odjíždět na týden pryč, ale víkendů už moc nezbývá. Tak jsme se v sobotu rozhoupali, že na to vletíme. Chatu jsem nafotil, jak vypadá za starých časů a začali jsme kompletně vystěhovávat všechny věci z kuchyně. Něco na půdu, něco do kůlny, něco ven kolem chaty. Bylo toho hodně a nebylo to kam dát. Poté jsme začali rozebírat kuchyňskou linku. Té nám je líto, ona se do chaty hodí, ale je velice malá a nepraktická… No a bylo na čase začít rozebírat stěny. Stěny byly celkem čisté, protože jsem je čistil asi před rokem, kdy jsem je měl rozebrané z venku. Ale i tak tam, zrovna za linkou bylo nové myší hnízdo. Práce to byla nesmírně otravná a myslel jsem že nám to půjde mnohem rychleji. Nešlo. Všude byly dvě až tři vrstvy prkének a palubek, přitlučené hromadou hřebíků, nebo vruty na plochý šroubovák. No a pak jsme začali dělat strop. Toho šlo první den dolů asi jen půlka. Co se z něj dolů sypalo, to vám nepřeji vidět… Měli jsme dost. Večer jsme chatu zavřeli a jeli domů. Pokračování příští víkend.

Další sobota

V týdnu, když jsem byl pryč jsem si sepisoval, co potřebujeme koupit, osb desky, linku, šrouby kabely… Abych v sobotu ráno, až budu doma mohl hned vzít vozík a objet všechny obchody a všechno nakoupit. Tento víkend je totiž prodloužený a kdybych nekoupil třeba OSB desky hned ráno, tak už nikdy. Na štěstí se mi to povedlo. S otvíračkou jsem byl v obchodě a postupně jsem objel i další. S totálně nacpaným autem jsem doma vyzvedl ženu a jeli jsme makat. Na chatě jsme nejprve vše vynosili. Bylo parno, bylo to asi na hodinu a měli jsme dost. Ale co se dalo dělat, bylo potřeba pokračovat. Tak jsme rozebírali a pokračovali v rozdělané práci. Odpoledne přijeli znamí, tak jsem známého nechal skládat kuchyňskou linku a známá nám pomáhala v rozebírání. Jeli jsme tak asi od osmi, kdy byla linka hotová a chata uvnitř rozebraná… Uff.

Neděle

Protože se nedá v chatě bydlet, každý den dojíždíme pracovat. V neděli jsem začal dělat dočišťovací práce, dovytahat přehlédlé hřebíky, nevytažitelné nebo velké uřezat a pod. Protože jsem měl chráničku, kterou jsem chtěl stěnou protáhnout ze sklepa do půdy, dělal jsem taky to. V budoucnu tam třeba půjdou protáhnout neplánované dráty. No a odpoledne jsme se dali do vatování. Vyskládali jsme stěny bloky té pevnější vaty, aby nikde nebyla ani skulinka. Chtěl jsem dnes stihnout ještě udělat elektriku, ale přepočítal jsem se… Museli jsme jet dříve, protože jsem potřeboval stihnout obi, abych vrátil zbylou vatu a nakoupil ytong na dozdívku zděné části. Vše se stihlo těsně před zavíračkou, takže jsem měl na další den vše potřebné.

Pondělí

Ozval jse mi táta, že by přijel pomoc. Tak jsme si rozdělili úkoly tak, že já budu dělat elektriku a on tím ytongem bude vyzdívat tu obezdívku v prostoru, kde býval strop. Takže celé dopoledne trávil čas měřením a řezáním ytongů. Já se dělal s těma kabelama na elektriku. Ty kabely mi zabraly téměř celý den… Taťka měl asi od oběda nařezáno, a začali jsme řešit, jak to teda vyzdít. Protože by se to v malém prostoru a ještě nad hlavou dělalo dost špatně, tak jsme se dohodli, že to zkusíme montážní pěnou. A lepidlo že vrátím. Pěny jsem však neměl dost, tak musela Edita v mězičase dojet nakoupit. S pěnováním jsem mu teda pomáhal a celkem to dopadlo lépe, než jsem asi čekal. Nojo, to jsou ty moderní technologie… Když byla zídka hotová, začal na ní taťka dělat omítku. Já mezitím oddělával kabely a začal chystat OSB na druhý den. Jeli jsme domů se setměním.

Úterý 

Ráno mě táta vyzvedl kolem půl osmé a jeli jsme pokračovat. Edita za námi přijede později a doveze oběd. Taťka začal dolaďovat stěnu a já obkládal OSB deskama. Postupně jsem je kladl, měřil, řezal, zakresloval kde jsou kabely a trámy. Už byla znát únava, ale šlo nám to celkem od ruky. Stěnu jsem stihl celou, kuchyň je jednou vybílená. Po obědě po pozdějším dodělání co bylo potřeba jsme začali uklízet. Zároveň se začalo dělat parno. Hrozné parno. Když byla chata vyklizená, nanosili jsme několik částí kuchyňské linky, abych věděl kolik koupit desky, kolik obložení na stěnu a pod. Vše jsem změřil zapsal a bude se zase nakupovat… S večerem jsme jeli domů skoro s úžehem, ale byli jsme spokojeni. Už se nebojíme že to nestihneme. Vypadá to velice dobře! Teď už jen v týdnu objet pár obchodů, nezapomenout nic do koupit a snad to půjde ráz na ráz.










Žádné komentáře:

Okomentovat