pondělí 19. července 2021

Rekonstrukce No.2

 Je právě týden do tábora, a konečně máme hotovou kuchyň. Níže shrnu, jak nám to během dalších dvou víkendů šlo.

V týdnu před 9. Červencem jsem dával do kupy další nákupy na víkend. Šlo hlavně o věci kolem vodovodní baterie, mosazné redukce a podobně. Také jsem koupil desku na kuchyňskou linku, obložení stěny z laminátové podlahy, úchyty na skříňky a tak. Chci být připraven dokončit toho co nejvíce, bez zbytečných jízd na nákupy.

Pátek

Vzal jsem si do práce vozík a cestou z práce jsem se zastavil pro půl tuny štěrku. Potom jsem se otočil pro věci domů, pro svačinku a jel jsem. Zacouval jsem s vozíkem k melioraci v bažině, odhodlán to dnes dokončit. Vynosil jsem do chaty dovezené věci, vzal nářadí a šel se věnovat bažině. Teda bažině, jak jsem jí prokopal tak krásně vyschla. Ale uvidíme, co to udělá s odstupem času. Meliorační rouru a textýlii jsem měl již dávno, tak jsem to odměřil a začal rouru obalovat. Byl velikej vítr, tak mi to šlo samotnému dost špatně. Lepící páska ale problémy vyřešila. Rouru jsem nainstaloval do výkopu a začal to pěkně zasypávat štěrkem. Štěrk mi vyšel tak tak, mohlo ho být o 100kg víc, ale poradil jsem si zbylou zeminou z výkopu. A je to. Bažina se škrtá ze seznamu. Pak už jsem si chytal jen nějaké práce na druhý den, nanosil si nářadí a tak. Poslední věc, že jsem rozebral plovoucí podlahu v kuchyni a s pomocí nějakých odřezků ležících v kůlně jsem tam vyskládal chybějící kus po staré lince. No nebudu si nalhávat že to vypadá krásně, ale lepší než nic. Se setměním jsem valil domů.





Sobota

V sobotu jsem se tam se ženou zase přesunuli hned ráno. Konečně tam budeme zase spát :) Já se věnoval kuchyňské lince. Připevnit dřez na skříňku mi dalo zabrat. Musel jsem improvizovat a vymyslet specifické držáky. Při vrtání díry na držák pro nýt, se mi na tom nerezu zlomil vrtáček a propíchl mi ukazováček. Teda propíchl, asi ho zastavila kost. Bolela mě od toho celá ruka, myslel jsem že mi upadne. Další nadlidský úkol byl přidělat baterii. Udělat tam díru šlo. Jenže pak jí bylo nutné optimalizovat a správně rozšířit, a to bylo zase na prd. Neměl jsem kloudný pilník. Editka posekala celou louku dole před chatou a hrozně si podráždila bolavé rameno. Pak chystala oběd zase venku, už si na polní podmínky zvykla. Po obědě přijel zase pomoc taťka. Věnoval se bílení, než jsem dodělal baterii, usadil a vyříznul skříňku a tak. Pak jsem zapojoval plyn do sporáku a tam už mi zase všichni asistovali. Povedlo se mi prasknout pájený spoj ve sklepě, tak jsme museli hořákem pájet měděnou trubku. V týdnu jsem nakoupil potřebné spojky, kohouty a tak a zapojili jsme hadice k lednici a sporáku. Otestovali jsme těsnost plivancem a mohlo se jít zapalovat! Nojo, ale ve sporáku jsem kdysi, když jsem ho dovezl, nedořešil úplně trysky. Potřeboval jsem najít malej pytlíček, kterej někde roky leží. Prohledával jsem úplně všechno, až ho zase musela najít Editka. Moje žena má speciální nemoc. Ví prostě o všem, kde co je. A protože já mám opačnou nemoc a nevím o ničem, stále se ptám. Což jí nedělá radost… Dali jsme snad správnou trisku do trouby, přehodili dva hořáky a sporák jede parádně. Čekal na to roky v kůlně, ale dočkal se. Bohužel není moc fotek, bylo to náročné, jsme unavení, tak už zapomínáme i fotodokumentovat…


Neděle

V neděli jsem se nejprve věnoval elektrice. Připravil jsem takový malý rozvaděček ve sklepě, na nové 220v vzniklé kabely. Vyvrtal jsem do stěn otvory a kabely tam vyvedl. Pak mi došlo, že musím prvně dodělat obložení stěn, abych mohl pak udělat vypínače. Začal jsem tedy laminátovou podlahou oblepovat stěnny. Jen to tam lepím mamutem, snad to bude OK. Během toho Edit snad už na posled vybílila chatu.

Když jsem měl obložení přidělané, mohli jsme pověsit skříňky. No a to už byl prakticky večer. Znaveně jsem to uklidili a jeli k domovu.


V mezi čase doma natírám starý totem z tábora minulý rok. Dáme ho vedle schůdků z louky jako ochránce chaty :) Barva mi nechtěla moc schnout, ale na konec to dobře dopadlo a je hotov, jen mu seříznu spodek, protože už je trouchnivej a namořím ho.



Středa
Protože mi v hlavě ležel stav nedodělanosti, vyrazil jsem ve čtvrtek na chatu a dělal a zapojval elektriku a a zapojoval jsem vodovodní baterii. Minule jsem to zvrtal a koupil špatné přechodky, tak jsem to jel napravit. Moc jsem toho nestihl, tak jsem si na pátek nahlásil volno.

Čtvrtek
Přijel jsem na chatu hned brzo ráno, prostě jako do práce. Začal jsem obkládat starýma palubkama kolem dveří. Všiml jsem si, že jsem neudělal 12V světlo v šatně, tak jsem je zase musel sundat a vyříznout do nich drážku a ukýt tam kabel. Tedy nebezpečí jsem zažehnal. Jenže pak mě začali otravovat z práce, pořád telefony, pořád odepisovat na teams. Prostě k hovnu. Tak mě hodně zdrželi… Ale stěnu jsem stihl, voda teče, ledpásky jsou přiletovány.

Pátek
Domluvili jsme se, že na chatu pojedu vlakem a žena přijede v sobotu s obědem. Tak jsem hned po práci jel s pejsky vlakem a šel jsem na to. Primární úkol linka. Měl jsem koupenou mřížku nad lednici, tak jsem musel do linky vyříznout otvor, mžížku usadit, drží, ani není lepená. Pak jsem jí přišrouboval, seřizoval panty, přidělával madla, doladil a dootáčel vypínače. V devět večer jsem končil a šel s pejsky na jedno!

Sobota
V sobotu jsem chtěl na trámy přilepit ledpásky. Jenže jak byly neopracované, tak to nešlo. Vzal jsem tedy vybrační brusku a s připojením na vysavač to odsával. Jenž to šlo extrémně pomalu a všude jsem se nemohl dostat. Vzal jsem tedy flexu s brousícím kotoučem, k ní přilepil vysavač a začal tím. Udělal jsem potřebná místa a když jsem to viděl, rozhodl jsem se to udělat celé. Tak jsem až do oběda brousil. Chatu jsem celou zahumusil vrstvou pilin :( Byla to katastrofa. Na druhou stranu, je to hotové… Editka to pak hodinu vysávala… A vůbec, perfektně jsem to tam uklidili. Edit potí začala bílou barvou natírat desky ve zbylé části kolem kuchyně a já začal přerovnávat prkna pod chatou a všude kolem. Tentokrát jsme končili o půl desáté, ale chata byla uvnitř téměř připravena.

Neděle
Hned ráno jsme přetřeli ještě před snídaní bílou tu kuchyň. Po snídani jsem začal přebírat, vyhazovat a uklízet všechna ta prkýnka kolem na terásce, vyrobil jsem stupátko do kadibudky a tak. Edit začala plnit kuchyň. Jenže se ukázalo, že máme málo místa. Sice dříve byla menší, ale docela jsme to měli vychytaný, že se ty věci uložily. Průšvih. Musel jsem tedy varazit do města ještě pro jednu skříňku. Hned poobědě jsem ji smontoval a prohodili jsme je. To nám s prostorem malinko pomohlo. Pak jsme se snažili vymyslet, jestli to v chatě nějak nepředěláme, ale nešlo to… tak jsme to tam začali rovnat při starém. A vůbec, uklízení, dávání do pořádku, třídění, ukládání… Bylo to dost úmorné… domů jsme dorazili asi v 8 večer… Ale!!!! Je to hotové!!!!!! 



Jako byl jsem si jistý, že to zvládnem za každou cenu. Ale dost mě zaskočilo, že to dalo tak zabrat. Problém je, že to tam bylo moc komplikované, malý prostor, hodně všeho, prken hřebíků … Bylo potřeba moc nářadí, pořád to uklízet, vyndavat, hledat, přeskládávat. Čekání stojí dost času, mezi natíráním, lepením a pod. Taky na prachy to vyšlo víc než jsem čekal, cca 28 tisíc v tuhle chvíli. Myslel jsem původně tak 15, 17, jenže čas ukázal co vše je potřeba a jak je to všechno kurevsky drahý. No, chyta je připravená na táborové vaření, myslím že v budoucnu budeme rádi, že jsme se takhe hecli a dokázali to dotáhnout!



Žádné komentáře:

Okomentovat