neděle 12. prosince 2021

Megakrmítko, obrázky na dřevě, tuning sprchy a tuning plynové trouby.

Megakrmítko

Na chatě máme krmítka. Krmíme rádi, i když to něco stojí. Už delší čas jsem měl v hlavě menší projekt. A to velkokapacitní krmítko. Měl jsem představu, že do krmítka nasypeme hromadu zrní a znovu třeba za měsíc :) Tak jsem si vymyslel takovou šílenost. Nakoupil jsem potřebné věci a sestavil krmítko z KG trubky. Vyšlo na pár stováků, nevypadá nejlépe ale funkčnot je super. Vejde se do něj téměř 2kg slunečnice. Pouze se ukázalo, že na jedno dosypání vydrží týden 😐 Čekal jsem trochu více... Ale co. Letos máme na krmení připraveno cca 70Kg krmení. Tak snad nám tam nebudou ptáci obezitou praskat jako balonky 😉



Obrázky na dřevě

Jak jsem doma trávil hodně času a nemohl jsem dělat nic normálního, tak jsem vymýšlel jak se zabavit. Narazil jsem na tisk na dřevo. Tak jsem to prubnul. Je to celkem jednoduché. Musí se sehnat speciální lepidlo pro přenos. Dá se objednat všude po internetu, ale když se rozhodnete ze dne na den, nezbývá než objet appírnictví. Já pochodil ve značkové koh i noor prodejně.

Pak už stačilo pouze vytisknout zrdcadlově obráceně požadovaný obrázek. Uříznout překližku co jsem doma již měl a mohlo se jít lepit. Na tře se překližka i papír a pěkně se to přiloží a vyhladí. Pak jsem to usušil fénem asi deset minut a šlo se umývat. Drhne se to houbičkou, až se odstraní papír. Toner je přilepen na desce. Pak už jsem to jen zalakoval a udělal rámeček. Připravil jsem postupně obrázek s ptáky, rybama a mapu okolí.


Tuning sprchy

V zimě používáme tu 12V sprchu na čeprání tolé vody z hrnce. Tahat se s karmou je zbytečná práce na krátkou sprchu v mraze. Sprcha vždy vydržela nejprve pár měsíců, pak pár týdnů a poté snad ani nefungovala. Měnil jsem jí reklamací fakt často. Na posled už jsem na to neměl sílu. Jednou nateklo do čerpadla, jednou měla prasklou vrtulku. U té poslední jsem ani zekoumal, proč nefunguje... S nadcházejícím podzimem jsem se rozhodl ji vytunit. Objednal jsem nějaké karavanové čerpadlo, které by mohlo být lépe zpracované. Stálo na světě karavanů i s dopravou asi 400, což je asi víc než celá sprcha, ale proč ne, když to vydrží. Jal jsem se ho tam vyměnit a zjistil jsem, že tentokrát nebyla chyba v čerpadle, ale ve spínači, kde byl zkrat. Nějaký ind nebo číňan odflákli zatavování bužírky... Tak jsem to opravil a přidělal nové čerpadlo a jede to jak píst!



Tuning plynové trouby

Holky se chystaly na pečení cukroví. Jenže jsme měli problém s troubou. Ona ta plynovka strašně palí od spodku. Tak jsme se dočetli, že stačí dolů dát pekáč s vodou. To fungovalo super, než se povedlo vodu kápnout na rozpálené sklo trouby a to prasklo. Protože se sklo nedalo objednat jako díl, snažil jsem se ho uříznout z jiného skla z vyhozené troby. To také nešlo. Musel jsem ho nechat uříznout ve sklářství... Stálo 500. Což byla suma jakou jsem myslím dal za sporák :) Pak jsme testovali šamotové cihly na spodku. Jako by tam nebyly. Problém byl, že tam zůstalo asi příliš prostoru kolem. Na konec jsme vyzkoušeli jeden plech, který se nám povedlo zničit, vysypat pískem. A bylo to výrazně lepší! Ale pořád to není ono, on není přes celé dno trouby. Tak jsem chtěl koupit plech přes celé dno ale ouha, on se prostě nevyrábí a nejde koupit... Snažil jsem se tedy sehnat menší trysku, aby tam šlo méně plynu. Jenže ona má jiný závit! Nepovedlo se mi jí sehnat. Nebyla kompatibilní se žádnou sadou... Pak jsem ale nalezl manuál od sporáku. Psali že tryska na PB má 0,9 a to sedělo. No past vedle pasti... Na koenc to holky zvládly s plechem s píkem. Stálo je to víc úsilí na hlídání, ale šlo to!


Žádné komentáře:

Okomentovat