pondělí 5. listopadu 2018

Instalace nového invertoru

Protože v týdnu přišel nový měnič, těšil jsem se až ho nainstaluji. Povedlo se mi sehnat různé RC články (za 300kč), ve vedlejším města je vyrábí, od kamaráda se mi povedlo koupit jaký si výstup (za 200kč) frekvenčního měniče, který by mohl špičky odchytit. Nakoupil jsem nějaké wagovky, žárovky, patice světlo, zásuvky, vypínač... Odhadem za 500kč. To jsou všechno peníze, které musím připočítat k ceně studny, abych to měl pak kompletně. Plán zapojení byl jasný. Na výstup měniče připojit tu cívku s filtrem, za to dát jeden RC1. Toto je v rozvaděči ve sklepě. Zbytek bude ve skruži.

Ve skruži jsem připojil ruční vypínač SP1 pro případné ruční vypínaní a zapínání čerpadla při řešení problémů. K tomu jsem dal paralelně RC2. Tento RC slouží k tomu, že při odpojení nedojde k oblouku, protože se oblouk vybije pomocí RC. Dále jsem dal spínač SP2, který je spínán tlakovým senzorem. K tomu jsem dal paralelně RC3 ze stejného důvodu jako RC2. Dále jsem dal do obvodu žárovku 100W Ž1. Za ní jsem dal RC4, který má právě za úkol poradit si s tou špičkou při odpojení ind. zátěže... Schéma níže. 


Vzal jsem si volno na pátek, tak jsem se na chatu dostal už ve čtvrtek. Ale to jsem toho moc nepřipravil, jen jsem si to rozmyslel. A uvařil jsem si na druhý den dušenou mrkev s masem :) Týden byl vyčerpávající, tak jsem šel poté spát. 

Před spaním jsem šel venčit pejsky a našel jsem u cyklostezky vytahané šlahouny ostružin, na tom chlupy či štětiny a krev. Nějaké zvíře se tam chudák potrhalo. Ráno jsem zjistil, že to asi byl divočák, protože v noci rozryli celou louku. Fakt masakr. Ještě že jsme je nepřekvapili v nejlepším :)


Po snídani jsem se pustil do práce. Ve sklepě jsem na měnič připravil plechový rozvaděč a do toho ho upevnil. Zároveň jsem tam zavedl svorky od autobaterek ze kterých se to celé rozděluje. Připravil zásuvku. Dost špatně se to v tom sklepě dělá, pořád jsem pro něco lezl a tak. Měl jsem hotovo s krátkou pauzou na oběd až tak v 17:00 Večer jsem ještě vymontoval tlakovou nádobu a propojil hadici na vodu.



Pak přijela moje žena. z práce. Pustil jsem si film a šlo se spát. Nic dalšího už jsem po tmě nerozjížděl. Stejně už jsem nemohl. 

Druhý den po venčení pejsků a snídani jsem se pustil do venkovní části ve skruži. Tam je problém, že mi na to ještě chybí nějaká rozvaděčová krabice. Ale stejně jsem potřeboval otestovat zapojení. Tak jsem to udělal jen na prkénko. Zapojil jsem do obvodu vody tlakovou nádobu a vypouštěcí ventil. Zapojil jsem celu elektroinstalaci a začal testovat. Vše chodilo špičkově. Přikryl jsem celé zapojení igelitem proti případné vodě, já vím je to hrozný. Udělal jsem teplotně izolační víko z polystyrenu a mohla se pouštět voda :)
Ještě jsem udělal měření průběhu, jestli tam neodchytím nějakou špičku při odpojení, nenaměřil jsem nic. Ale moc jsem měření nedal, příště to musím vzít důkladněji. 



 

 Kupodivu sinus sice nebyl sinus ale nebyla to taková hrůza jako minule, tak jsem měl celkem radost. Dali jsme si jídlo, sbalili se a jeli do Jihlavy. Kamarád měl oslavu narozenin, tak jsme nemohl pokračovat v práci... Ale i tak jsem považoval pobyt za celkem přínosný :)



1 komentář:

  1. Taky nad něčím podobným přemýšlím na naši chatu. Jen mě docela hodně překvapila cena. To aby člověk udělal investice do zlata, aby to všechno zaplatil. Jsme po rekonstrukci bytu docela finančně vysátí, ale chalupa už si říká taky o to, aby se do ní trochu investovalo. Tak uvidíme, jak to dopadne. Možná to nakonec skončí u toho zlata. :D

    OdpovědětVymazat