čtvrtek 13. září 2018

Nové čerpadlo Kraft & Dele KD1700

Nevydržel jsem a objednal jsem nové čerpadlo, dnes dorazilo, tak se s ním jdu pochlubit. Když jsem vybíral druhé čerpadlo, nechtěl jsem znovu vibrační, i když je cenově lépe. Nehodí se do vrtané studny, teda vlastně do studny, protože jak se třese, otřásá vodou, zároveň vibruje trubka studně a mohla by se poškozovat a dochází k uvolňování kalu či písku či slizu. Záleží co ve studni máte. 

Při výběru jsem se díval na klasická čerpadla s "turbínou", zajímal mě výkon s ohledem na použití měniče na 220 a v poslední řadě cena.

Nalezl jsem zajímavý kompromis. Je to čerpadlo Kraft & Dele KD1700 za cenu 1600 Kč

Ponorné čerpadlo Kraft & Dele KD1700, je ideální pro čerpání čisté vody a pro použití v hydrofilních systémech. Čerpadlo je vysoce výkonné a zároveň i šetrné, vyrobené z pevných kovových slitin. Motor čerpadla je vybaven moderní tepelnou ochranou.
  • Model: KD1700
  • Napětí: 230V
  • Frekvence: 50 Hz
  • Výkon: 500W
  • Rozměry čerpadla: - průměr čerpadla: 102 mm - délka čerpadla: 573 mm
  • Připojení hadice: 1 palcový
  • Kapacita: 1,8 m3 / h
  • Výška vodního sloupce: 50m
  • Délka kabelu cca 10 m
  • Moderní tepelná ochrana
  • Hmotnost: 12 kg


Někde jsem četl, že je to od německého výrobce, s čímž nemohu souhlasit, je to polské. Na první pohled vypadá nesmírně precizně, což mě udivilo, protože základní nejlevnější čerpadla ostatních výrobců stojí většinou kolem dvojnásobku ceny tohoto čerpadla.

Dočetl jsem se, že čerpadlo nemá zpětnou klapku, tak jsem jí mosaznou dokoupil a k tomu jsem dokoupil mosazné redukce i na hadici kterou mám 3/4. Minule jsem to věšel na ocelové lanko potažené PVC průměr 2/3mm. Neměl jsem z něj dobrý pocit, měl jsem strach že se utrhne. Tak jsem koupil nové 3/4. Zrovna jsem našel i nosnosti které v železářství neznali (2/3- 60kg a 3/4 - 150kg) Tak snad to bude v pohodě. Ještě budu muset nastavit šňůru na více než 10 metrů, tak zase koupit bužírku na zatavení. Rozpočet:

Čerpadlo 1600kč
Redukce a klapka 240kč
Lanko 300kč
Bužírka 350kč
celkem 2490kč



3 komentáře:

  1. Dobrý den mohu se zeptat jestli jste byl s čerpadlem spokojen

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den. Tento typ čerpadla, mi ve studni nevydržel běžet ani jeden rok. Prodejce nekomunikuje a tak na čerpadlo hledám momentálně servis.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nevšiml jsem si vašeho dotazu. Čerpadlo jsem na konec nezapojil, protože mi ho na rozběh neutáhne měnič. Takže zatím je uloženo "na sklad". Zůstal jsem u vibračného čerpadla které mi jede již rok v hloubce 25 metrů pod hladinou a bezproblému....

      Vymazat