pondělí 23. září 2019

201. zápis do blogu :)

Blížil se nám další víkend. A jak se blížil, tak se v týdnu prohnaly přízemní mrazíky. Bylo jasné, že to rajčata nerozchodí. Takže jsem v pátek už nemohl ani dospat a těšil jsem se, jak to bude na chatě vypadat s rajčaty.

Hned když jsme přijeli, tak mi bylo jasné, že to dobře nedopadlo. Listy byly mrtvé, rajčata krásné, ale... Začal jsem je přebírat do kotouče, a třídil jsem lepší a horší. Udělal jsem bedýnku lepších na dozrání. A půl kotouče do kompostu :( (pár jich bylo i zralých, pár v bedýnce skutečně dozrálo ale většina shnila a vyhodili jsme je až doma)



Už minule jsem si všiml, že ve vodě sem tam plavou nečistoty, říkal jsem si, jestli to nemůže být přicpaným filtrem. Vlezl jsem tedy do studny ho vyměnit a ono jo, bylo to tím. Filtr byl úplně obalený kamínky, blátíčkem a pod. Vším co se do studny dostalo během vrtání. Ono totiž ti vibrační čerpadlo tu vodu neustálé kalí a myslím že tímto to bude jednoho dne nejčistší studna na světě, protože se prostě dříve nebo později uvolní vše co může a další nečistoty už tam nebudou. po výměně filtru už byla voda zase jako křišťál a jaký byl tlak :)


 Sobotní ráno bylo krásné slunečné. Měl jsem naplánované trochu práce, tak jsem se do toho pomalu dal. Nemohl jsem se pustit do větších akcí, stále jsem cítil záda... Ale znovu natřít lavičky jsem mohl. Před natřením jsem tu větší musel trochu obrousit, protože už černala na slunci a dešti.


 Před časem jsem donesl u kontejneru nalezenou autonabíječku. Je vidět že je fabrická ale s úpravou na měřiči proudu. Píšou na ní že může nabíjet až 30A. Když už máme elektrocentrálu, tak jsem se pomalu po nějaké nabíječce koukal, jde o to, že až v zimě zase dojde elektrika, tak budeme moci dobíjet. Tak jsem jí čel otestovat na malou 40A baterii. Sice jsem naměřil že nabiíječka dávala pouze 10A, ale myslím že to je tím že akumulátor nebyl vybitý a že je malý. Až to připojím na ten cluster baterií ve sklepě, tak to bude asi jinej šumec. Ještě se musím hluboce zamyslet nad tím, jestli smím baterie dobíjet když je připojen solární měnič, abych to neoddělal.


V neděli jsem se věnoval opět natírání a také jsem na navážený svah nandal klády, aby trochu držel a neodplavoval se. Nyní jsem připraven kopat a navážet. Nicméně už to bude vlastně finální podoba svahu, dál už to posouvat nebudu. Brzo nebude hlína a už bych byl brňákům na zápraží.





Žádné komentáře:

Okomentovat