neděle 15. září 2019

Stěhování slunečních hodin

Další víkend kdy jsem se dostal na chatu byl až v polovině září. Tentokrát jsem tady byl sám s pejsky. Nepřijel jsem s pejsky v pátek nijak brzo, tak jsem se nepustil do žádné práce. Jen jsem otrhal rajčata na salát, naložil maso na víkend a k večeři udělal topinky. Poseděl jsem s trochou vína a šel spát.

V sobotu jsem ráno nebyl příliš pracovně naladěn, ale rozhodl jsem se, že to zlomím, tak jsem se pustil do práce. Potřebujeme přestěhovat sluneřční hodiny. Zaprvé zabírají spoustu místa a zadruhé mi překáží v cestě pro kolektor na elektriku a vodu do altánu.

Začal jsem tedy odkopávat hlínu kolem s cílem, že je pak budu sunout na stojato. Až jsem je z velké části odkopal a začal je blíže prohlížet, zjistil jsem, že jsou ve třetině nad zemí prasklé, že se v tom místě naklání když za ně tahám. Posunutí nastojato tedy nepřišlo v úvahu. Zamyslel jsem se a vymyslel plán, jak je dostat dolů. Vzal jsem kládu, přikurtoval ji a chtěl jsem je přes ní trohu zaklonit a nechat je sjet kousek dolů. Byly by tedy odděleny od základů a stály aby se s nima dalo šoupat.


Jenže, sotva jsem zabral a trochu se to na mě naklonilo, zjistil jsem že jsou těžší než jsem si myslel, jak to na mě lehlo, zlomila se mi pod rukama kláda, hodiny mi spadly na nohu a jetě zlomený klacek propíchl síť v okně. Když jsem se trochu rozkoukal, chtěl jsem hodiny alespoň posunout ale zjistil jsem že jsou tak těžké, že tím prostě ani nehnu. Na víc jsem za chvíli zjistil, že mě bolí záda. Záda mě bolela víc a víc a za chvíli jsem nemohl dělat nic... Tak jsem šel natírat lavičky. Koupili jsme na to bezbarvý lak a penetraci. Stihl jsem vrstvu penetrace a laku. udělal jsem vrstvu penetrace a laku.

Protože jsem nemohl dělat nic než chodit a i to nebylo příliš pohodlné, vzal jsem odpoledne na procházku pejsky podél řeky směrem k oblíbené hospůdce. Na štěstí jsem zrovna dnes měl ssebou nějakou hotovost. V hospůdce bylo úplně narváno! Ale peklo se tam prasátko. Poseděl jsem s pejsky venku na plotě, dal si pár piv a kus prasete. Popovídal s dětma kterým se horzně líbili pejsci a se setměním jsem šel zpět. Cestou jsem našel pár bedel které jsem si usmažil k večeři na řízek. Mňam :)


Neděle byla překrásně slunečná. Prostě parádní. Jenže záda tuhé. Chvíli jsem zkoušel řezat dřevo motorovkou na koze, ale nešlo to. Prostě záda. Odpoledne jsem natřel vrstvu laku a bylo. Pak už jen uklidit a domů.


Žádné komentáře:

Okomentovat