pondělí 30. září 2019

Dřevěná brigáda

O uplynulém víkendu proběhla dlouho plánovaná akce, kdy nám přijeli děcka pomoci se dřevem do dřevníku. Domluvené to bylo až na sobotu ale my jsme dorazili už v pátek. Žena dovezla buchtu, já pivo. Já se začal po příjezdu do tmy rozhejbávat se sekerkou a něco jsem si navozil a naštípal. Večer jsme poklábosili na vysílačce.



V sobotu ráno jsme začali chystat dřevník, přeskládávat zbylou řadu starého dřeva do vedlejší kóje a tak, aby bylo vše přichystáno, až naběhnou ti pomocníci. Pak už šla žena vařit oběd. Brigáda přišla prakticky a oběd, tak jsme práci zahájili jídlem. Po jídle kafe a buchtu a už už se šlo konečně něco dělat. Někdo sekal, někdo vozil, někdo skládal, já jsem řezal... Postupně přijížděli další, až do večera. Na štěstí se stmívá brzo :)

Během práce se stala nemilá událost, kdy se sestře smekla sekera a zasekla si ji mezi kost a lýtko. Naše zdravotnice jí to ovázala a žena s jejím přítelem jí odvezli na pohotovost. Docela to pokazilo náladu, ale stává se. Po nějaké době se všichni zase pustili do práce...

Dělalo se a dělalo, až bylo vše poskládáno do dřevníku, vše nařezáno... Tak jsme ještě šli nadělat pár větví na paseku, je škoda je tam nechat, soused už je prý chtít nebude a majitel lesa by to leda spálil.

V podvečer jsme chteli ještě přenést hodiny, ale nešlo to, praskla kurta, prostě s tím nešlo hnout. Tak jsem jim dal palici ať to roztlučou. Ale dívat jsem se na to nemohl... Někdy mezitím přijeli z pohotovosti. Dostala asi 6 stehů...

Večer už se sedělo u ohně a zpívalo se. Byl to fajn večer, v jeden čas se tam vešlo kolem na lavičky a sezení asi 14 lidí, takže plácek už začíná plnit funkci.

Ráno bylo velice unavené, dost se toho vypilo, já vyvenčil pejsky, děcka odešla na vlak a já poklidil kolem chaty všechny vytahané věci, lahve a pod. Pak jsem do oběda dělal větve na pasece... K obědu jsem si dal co dům dal, žena mezitím dospávala noc, pak jsem si tak poležel. Jeli jsme domů v podvečer, když už jsme mohli řídit. Dřevník je plný jako nikdy!


Žádné komentáře:

Okomentovat