středa 11. března 2020

Začátek března

Před pár dny se dělalo vyměřování katastru z důvodu digitalizace. Přijel jsem po dlouhé době na chatu. Katastrofa. Byly totiž dvě vichřice a ta druhá napáchala škodu. Odnesla nám pergolu... Když jsem to viděl, chtělo se mi řvát vzteky. Milá pergola byla dost pevná na to, aby to vydržela. Bohužel jsem ji nepřišrouboval k trubkám v zemi, ono jí to nadzvedlo, vytáhlo to patky z trubek, hodilo na chatu, takže zničila okap a rozlámala se na cucky. Byl jsem nemocen, tak jsem odjel pryč.

O dalším možném víkendu, když jsem byl už po nemoci, tak jsem v neděli když bylo hezky vyrazil na chatu pergolu odklízet. Stihl jsem odklidit půlku. Také jsem dovezl vyreklamovanou žárovku, která řestala svítit. Nainstaloval jsem jí, rozsvítil a asi za svě minuty vybuchla. Byla to rána jak z děla. Vystřelil jí ten průhledný plastový konec a vyvalil se dým. Přišlo mi divné že hned takhle praskla, tak jsem voltmetrem začal měřit napětí. Měnič dával 190V. To je málo... Slezl jsem dolů a začal ho zkoumat. Když jsem mu odpojil zátěž, ukazoval rozsvítila se mu chybová ledka. Naposrání.

Jel jsem z chaty, nálada na bodě nula. Altán v prdeli, mněnič v prdeli. Kdo to má pořád platit, předělávat, opravovat? Má to cenu?

Další den jsem celé dopoledne neustále koukal na měniče sinusové, kvalitní. Vybral jsem jeden za 11 a druhý za 16 tisíc. Tekly mi z toho nervy vztekem. Nevydržel jsem a hned po práci jsem vzal osciloskop a vyrazil na chatu měřit...

Pozadí je průběh když byl nový, výřez u prostřed aktuální.

Kupodivu průběh vypadal hezky. Měřil jse se zátěží, bez zátěže, vše vypadalo v pohodě. Jiná značka žárovky svítila normálně. Pak jsem zjistil že chyba svítí když jsou baterie na 14.1V, jako že už jsou moc. Když jsem připojil zátěž, napětí baterií spadlo. Když odpojil během pár sekund zase stouplo a byla chyba. Pak jsem hledal strá měření a zjisitl jsem, že když byl osciloskop nový, vypadal průběh stejně. Zajímavé. Každopádně to vypadá dobře. Nebude potřeba investovat... (zatím) Ještě jsem dolil v jedné autobaterii destilku a nechal jsem to být. 

Pak už jsem jen rozebral zbytek altánu, to mi trvalo skoro do tmy, vyvenčil pejsky a jelo se domů. Níže fotky zbytku altánu...



Jak jsem po nemoci, začínám nabírat sílu a mít elán. Tak jsem hned v úterý vyrazil na chatu znovu alespoň na odpoledne a vykopal menší díry na patky na přístavek u kůlny, na který už mám nařezané trámy. Trochu jsem to vyměřil a pak vyhloubil. O víkendu se bude betonovat :)




Žádné komentáře:

Okomentovat