pátek 29. dubna 2022

Poslední den před servisem kolene a druhá kamera

Blížil se den termínu operace kolene. Uvědomoval jsem si, že chci stihnout spoustu věcí, abych na to pak nemusel úplně koukat z okna. Chtěl jsem udělat i něco na chatě, ale už bylo jasné, že to fakt nedám. Přesto že jsem si vzal i pár dní volna, bylo toho moc. Hlavně jsem potřeboval pořezat navožené dřevo ve stodole, stodolu vyklidit, aby se mohly natírat podsady, které tam máme složené na tábor. Během úklidu stodoly jsem přidal něco na fůru bordelu z chaty a vyvezl to do sběrného dvora.

Na návštěvu chaty mi zbylo prakticky pouze páteční odpoledne, nebo spíš večer. Už předem jsem se nachystal a obejdnal ještě jednu kameru, kterou jsem se rozhodl někam umístit. Dovezl jsem tam pár věcí, pár pro změnu odvezl. No není to tam ve stavu uklizeném, který jsem chtěl ale co... Pro kameru jsem vybral na konec místo pod střechou kůlny u cestičky na kadibudku. Celkem doré místo. Kameru nastavil. Pak jsem se prošel s pejsky, pozdravil se sousedy a byl čas jet domů. Zítra se jde na to.

Jinak tu první kameru jsem tam přiděl někdy v půlce zaří. Psal jsem o tom tady. Většinu času jsem nechal zapnutý 12V rozvod elektřiny, (mimo části prosince a ledna) takže běžel internet a na kameru jsem se několikrát týdně připojil a díval se, co se tam děje. V době kdy bylo nejméně sluníčka a solár byl vypnutý, sloužila kamera jako fotopast. Samotných snímků tam moc nebylo. Jednou sousedka, jednou myš, jindy liška nebo pták, občas to stihlo vyfotit mě když se sama nevypla po mém příjezdu. A ta kamera po více než půl roce má 60% baterky. To je teda fakt pecka, kterou nečekal ani ve snu. Prvních několik měsíců spolhlivě fungovalo automatické vypínání a zapínání PIR sennzoru po příchodu do místa. To se po nějakém čase změnilo.


První jsem koupil za 1400kč. Od té doby jsem ji za takovou cenu nikde neviděl. Tu druhou se mi povedlo s nějakou slevou kokupit v datartu za 2000kč. To už není taková luxusní cena, ale což. Horší je, že se mi u té druhé zatím nepovedlo aktualizovat firmware. Takže každá se chová trochu jinak, mají trochu jiné nastavení.

Nyní můžu koukat na chatu z přední i zadní strany a trochu méně se bát zlodějů... Jestli můžu, Tesla Smart Camera PIR Battery bych vám doporučil. Kolega má podobné řešení od Eufly ale to je dražší řádově. Přináší trochu jiný komfort, ale takhle na chatu si myslíím je tesla víc než dostatečné řešení!

Níže se podívejte na snímky které jsem čas od času od října do května tou první kamerou vyfotil 😁



1 komentář:

  1. Také mě teď čeká operace kolene a musím se přiznat, že jsem z toho dost nervózní. Miluji totiž chodit na tůry a procházky do přírody. Mám teď nové boty a krosnu a bojím se, že si to minimálně vůbec neužiju... :-( Snad to zvládnu dobře a za pár týdnů budu fit.

    OdpovědětVymazat