neděle 11. prosince 2022

Stavba betlému

O víkendu jsme doma měli hosty, tak jsem se na chatu dostal až v neděli. Chtěl jsem na chatě u cyklostezky připravit betlém, který jsem pár týdnů předtím připravoval. Úplně původně jsem chtěl udělat betlém v životní velikosti. Ale na konec z toho vzešlo něco menšího, podle vystřihovací šablony.

Doma jsem naložil na vozík betlém, pytle pilin co zbyly z řezání dřeva, kabel, dva pytle slámy a jel na chatu. Piliny jsem vysypal na kompost a celé dopoledne stavěl betlém. Nejprve jsem křovinořezem u cyklostezky vysekal v mezi plácek, poté jsem tam zatloukl nakloněné kůly tak, aby se na ně dal betlém přidělat a nestál na zemi. A betlém jsem na ně takto přidělal. A na závěr jsem rozestlal slámu a vše dozdobil větvičkami ze smrků. Paráda! Mohl jsem se odměnit obědem.

Další úkol který byl přede mnou, bylo protáhnout CYKY kabel z kůlny trubkou v zemi až do chaty. Dal jsem se do toho. Byla to celkem fuška. Táhl jsem to ze sklepa chatou do druhého sklepa, pak do altánu a nahoru ke kůlně. Jenže poslední záhyb u kůlny se nechtěl nechat. Trvalo mi to asi dvě hodiny, měl jsem pořezané ruce, vztekal jsem se ale povedlo se! Kabel je připraven. Proč ho tam táhnu? Koupil jsem 20A nabíječku autobaterií. Tu zapojím do elektrocentrály v kůlně. No a v zimě když dojde elektřina, prostě se nastartuje centrála a nabíječka začne nabíjet.

Byla už tma, já byl unavený jak sviňa a chtěl jet domů Poklidil jsem chatu, nádobí, nářadí a chtěl vypustit vodu. No a co se nestalo, jak jsem odšrouboval konec baterie, aby se vypustil, hadice mi zajela do trubky baterie. No já to nemohl vyndat. Další půl hodinu nejméně mi to trvalo. To už jsem fakt myslel, že to prostě nedám. Já už nemohl. Ale ven jsem to dostal. Vypustil vodu pod mezí a vyrazil k domovu ...

Žádné komentáře:

Okomentovat