úterý 9. května 2023

3 dny dláždění umývárky a za kůlnou

 V pátek jsem si nahlásil dovolenou, tak jsem již ve čtvrtek večer vyrazil s pejsky na chatu. Jeli jsme vlakem. Měl jsem v plánu hlavně jednu věc, dodělat místo za kůlnou pro uložení podsad na stany... Na chatě jsem již vše důležité měl, byl jsem odpoledne služebně v sousedním městě, tak jsem využil příležitosti a na rychlo si tam složil nářadí a podobně. I tak jsem táhl s pejsky vlakem krosnu hadrů, jídla a podobně.

Už cestou od vlaku jsem si všiml, že je zdevastovaný asfalt na cyklostezce. Dva týdny objížďky, a cyklostezka která byla po 12 nebo možná 15ti letech jako nová, zničená na padrť. Zákaz vjezdu není zeď, tak proč by tam nemohla jezdit naložená tatra žulovým kamenem, dvakrát denně bagr či jiné kamiony. začal jsem to dokumentovat na video a tak. Video jsem poslal spolku spravující cyklostezku, tak uvidíme co z toho bude....


No a hned druhý den jsem se vrhl na podlahu v prostoru za kůlnou. Nejprve jsem tam vykopal tak půllitr hluboký výkop na šířku lopaty. Pak jsem tam vložil pytel a vyplnil to kamením. To pro to, kdyby se tam stekla voda třeba z lesa či se ucpal okap, aby to byla taková vsakovačka. Kamení jsem si přesypal přes síto z materiálu, který se mrazem zvětral a napadal na plácek u altánu. Následně jsem to celé zavozil štěrkem a začal pokládat dlažbu.


Makal jsem na tom kompletně celý pátek až do padnutí na hubu. Ale jo, posunul jsem se a to mi udělalo radost.

Žádné překvapení, v sobotu jsem pokračoval. Není moc co psát. Akorát že přijela žena, večer jsme vyrazili do sousedního města na večeři a já si dal v naší oblíbené hospůdce lihovar burger a jejich výtečné pivo.

V neděli jsem pokračoval. někdy mezi prací došla dlažba navržená ke kadibudce, tak jsem musel ještě ke všemu začít vozit dlažbu z louky pod chatou. Paráda. No ale dosáhl jsem naprosto vyčerpán cíle. Dodělal jsem to minimálně tak jak jsem plánoval! Závěrečná fáze vypadala asi takto:




V pondělí byl svátek. Nebo teda myslím :) Ale jo byl. Den odjezdu. Takže již jsem jen strávil dopoledne úklidem hromady vytahaného nářadí, odřezky dlažby a podobně. Taky jsem vyklidil prostor nad dřevníkem, příští týden má být výprava a asi tam budou spát instruktorky... Byly tam plachty, kusy hobrových desek které mi kdosi daroval, kus maskovačky která totálně smrděla hnojem kterou mi kdosi dal, tak jsem to přebral, něco zlikvidoval, něco uložil jinam. Za zmínku stojí jen to, že jsem si chodil žebřík a asi hodinu jsem čekal, než mi ho žena podala. Protože jak jsem naházel dolů věci, nešlo seskočit protože nebylo poznat na co šlápnu. Takže jsem si tam pěkně odpočinul :)

1 komentář:

  1. Wow, to je skvělé pozorovat, jak vám šla práce od ruky. Já jsem si nedávno objednala stavební firmu na rekonstrukci koupelny a výsledek mě překvapil. Obkladači odvedli svou práci s přesností a dokonalostí. Nová dlažba a kachličky vypadají fantasticky a dodaly mojí koupelně úplně nový rozměr. Jsem ráda, že jsem si vybrala tuhle stavební firmu.

    OdpovědětVymazat