úterý 4. března 2014

První dřevo a první noc


Uplynulý víkend se nesl, stejně jako všechny budoucí, ve znamení práce. Bylo potřeba začít chystat dřevo. Protože nám předchozí majitelé nenechali ani polénko, musíme se činit sami. V okolí chaty je bohužel všechno v soukromém vlastnictví a velice těžko by jsme něco legálního sehnali, musel jsem to vyřešit jinak. V pátek jsem si vzal dovolenou, půjčil jsem si od kamaráda brzděný vozík za auto a vyrazil jsem na babiččinu mez k mé rodné vísce na přestárlé lísky. Mez jsem prořezával a když jsem měl dost, jel jsem to složit na chatu. Bohužel lehce podmáčená louka pod chalupou zapřičinila, že jsem se maličko zahrabal. No a brzděný vozík dokončil dílo zkázy, že jsem z toho nemohl ani vycouvat a zahrabal jsem se až na podvozek... Proto jsem musel dřevo složit v místě zahrabání a sehnat kamaráda z nedaleké vesnice, aby mě přijel za pomocí SUV vytáhnout... Na štěstí byl doma. Pátek jsem si tedy pěkně užil.


V sobotu jsme hned ráno jeli, tentokrát už i s přítelkyní opět na mez. Ve dvou nám šla práce o poznání lépe od ruky! Tak jsme stihli i spálit ořezané větévky. Poté jsme vyrazili se dřevem k chatě. Dřevo jsme vynášeli za chatu, kde se bude řezat. Mohu říct, že k večeru už jsem téměř sotva lezl! V průběhu odpoledne přijel kamarád z nedaleké vesnice a začal svádět nerovný boj s pařezy od ořezaných keřů v louce před chalupou. Po několika hodinách to vzdal. Zvládl jich asi 3 až 4 :)


Večer, když už jsme byli rozhodnuti poprvé přespat v chatě, přijeli nějací známí na opékaní buřtíků. Sice je konec února, potažmo začátek března, ale venku je jak v květnu. Neuvěřitelné! Proto jsme v poklidu poseděli venku u ohně... Nádhera!

 
Po odjezdu přátel jsme zalezli na půdu na matrace, a ulehli ke spánku. Naložil jsem dole do sporáku pár lopatek uhlí a proložil to parketou. V noci, když asi kamna pořádně zabrali, jsem se vzbudil zpocený jak prase. Musel jsem si sundat propocené tričko, abych mohl pokračovat ve spánku... Ráno jsem dotáhl ze sousedního lesa pár menších soušek, které tam byly vyvrácené, aby jsme měli rovnou i nějaké topení okamžitě. A hned jsme to zpracovali. Poté jsme jen něco dodělali, a jeli jsme unaveni k domovu...
 

4 komentáře:

  1. Hezky srovnané dřevo, kdo to asi dělal? :)

    OdpovědětVymazat
  2. To ano! A všimněte si, jak je krásně nařezané a naštípané!

    OdpovědětVymazat
  3. Je dobře, že jste si dřevník naplnili tak brzy! V létě, až budou mrazy a závěje, ho určitě využijete! :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak protoze uz mi prisly kamna jotul, cetl jsem manual, a tam je presne popsano kdy se ma drevo delat, aby stihlo do zimy vyschnout a kolik ma obsahovat vody... A na kamnech se bude varit i v lete a voda ohrivat... Nicmene nebudu te poucovat protoze to byl jen ftip :)

      Vymazat