úterý 25. února 2014

První větší práce

Horem pádem se blížil další víkend. Celý týden jsem se snažil nasyslit vše, co jsem předpokládál že bude na chatu potřeba. Já sháněl technické nářadí, přítelkyně dávala do kupy výbavičku. Přišlo mi celkem veselé, jak si člověk vlastně musí sehnat vše. Pokud nehcem jezdit jak magoři neustále něco kupovat nebo půjčovat, popř. vozit tam a zpět, musí si člověk na chalupě vybavit ještě jednu domácnost. Všechny věci je nejlepší sehnat ve kvalitě, kterou vám mohou ukráct. Nářadí jako lopata a krumpáč, jsme se shodli s kamarádem, je možno sehnat lepší, tu vám cigáni neukrádnou, bo se toho bojí jako upír kříže či česneku.

V pátek večer jsem po velice pozdním příchodu z práce, jako správný chalupář, udělal pár litrů hovězího chalupářského guláše. Připravil jsem pár drobností, které jsem pozapoměl a padl polomrtvý do postele. To byl zas týden.

Když nadešla sobota ráno, nemohl jsem ani dospat. Vše jsme naložili, měli jsme totálně plné auto. Chvíli jsem se cítil, jako by jsme se stěhovali :) Ani nevím co si mysleli sousedi, když nás viděli vše dávat do auta! Ještě nákup drobných pokrmů a už jsme jeli!

Na chatě jsme po příjezdu ani nevěděli, do čeho se pustit dříve... Bylo toho tolik co bylo potřeba udělat! Pustili jsme se do úklidu věcí po předchozí majiteli. Byly to staré časopisy a kusy hádrů... ...vše ekologicky likvidovatelné pálením. Dva dny jsme tam smrděli s fatrou... Snad se nám nepovedlo vytvořit nad lokalitou ozonovou díru! Hořet to moc nechtělo, pálili jsme to v místním ohništi a to nemá přísun vzduchu ze spod... Proto jsme museli hodně prokládat dřevem, kterého je tam pomálu :( a to i po lese... Ale díky snaze se zadařilo.



 Občas jsem byl nucen spálit i opravdové poklady. Takový manuál pro uvaření smažené slepičí ovulace se nevidí každý den!










Pravý chalupářský guláš.


 Já se zároveň začal prát s postelí. Ale byl to nerovný boj. Předchozí generace se nám pomstili, že používali neúměrné množství rezatýcha zkroucených hřebíků pro spojení dvou dřev. Výsledný spoj je opravdu nerozebiratelný! A já neměl ani pajsr. Zítra to musím napravit a vzít si ho...

Během odpoledne přišla návštěva místních domorodců. Poctivě jsme je provedli a ochutnali trochu z lahve kterou donesli. Zároveň jseme dali ochutnat z naší lahve pro návštěvy. Po jejich odchodu jsme začali dodělávat, co jsme měli rozdělané a poklízet vše vytahané. Roztříděný odpad jsme naložili do kufru a nebylo ho málo!

Po setmění začalo drobně pršet, tak jsme se vypravili spát domů. Sotva jsme si dali sprchu, padl jsem do postele a usnul jsem. Ráno na novo :)

Ráno bylo krásné, slunečné! Sehnal jsem pajsr a už jsem jel na chalupu. Po příjezdu jsem si zatopil, ohřál čaj v konvici na kamnecha a pokračoval v boji s postelí. Opět jsem musel rozdělat venku oheň a něco pálit. Zaroveň jsem vyrobil ještě trochu tříděného odpadu k odovzu.

Postel šla s potřebnou výbavou mnohem lépe! Po jejím odstranění jsem objevil v podlaze další sklepení. Je to část pod chatou. Přesně v místě, kde jsem chtěl udělat podstavec pro krb... Sklepení je rozsáhlé, ale hlavně, budeme moci namořit podlahu!

Pře polednem jsem si uklidim kamenný stůl, a protože svítilo sluníčko, dal jsem si oběd venku. Pohoda ne? Poté už jsem opět pouze poklízel, zametal, vymetal. Než jsem se vypravil domů, udělal jsem krátkou obchůzku. Nalezl jsem rašící kytky, běhající mravence... Je vůbec únor?







 

Žádné komentáře:

Okomentovat