neděle 21. února 2016

Neslavné zahradničení

Na minulý rok jsem se opravdu těšil, jak budu zahradničit. Jak to dopadlo?

Již na jaře jsem výrazně zvětšil záhonek. Těšil jsem se, jak budu pěstovat hrášek, kukuřici, ředkvičky, a rajčata. Dokonce na papriky jsem se těšil. S hráškem problém nebyl, vysel jsem ho zavčasu. Relativně. Ale zbytek, jsem tak trochu nestihl a opozdil jsem se. Ale na konec se mi to povedlo celkem rozpěstovat. Dával jsem rostlinkám, co jsem jen mohl!

Minulý rok byl, jak  říkají v televizi, extrémní. Bylo extrémní sucho. Takové sucho že úplně vyschl i potůček a bažiny v louce. Celé jaro až do léta se mi dařilo čas od času se tam zastavit i v týdnu a zalít. Se zalíváním o víkendu se dařilo že vše rostlo. Doonce rostl i trávník na plácku kde jsme vykopali pařez, také jsem ho zavlažoval. ( vše ručně, konvema)

První katastrofa přišla během dovolené. Dovolenou jsem trávil jeden týden na chatě. Doma jsem  rostliny z balkonu přesunul do obýváku, zatáhl žaluzie i závěsy, pořádně vše zalil a na týden odjel. Vrátil jsem se asi po 5 dnech, protože jsem musel do města a vše suché... Teda né úplně, ale vlastně už se to nevzpomatovalo...

Na chatě se mi stalo něco podobného, v půlce léta nám omarodil kolega, natrhl si achylovku nebo co a měl být skoro půl roku doma. Jenže v práci jak jeden z nás chybí, katastrofa, absolutní podstav. Od rá na do večera v práci a vyčerpanej. (Z druhé půlky léta nemám díky tomu prakticky nic, jako by nebylo.) Dva týdny jsem se tam v týdnu nedostal zalít a o víkendu jsem byl jinde. Když jsme přijeli po dvou týdnech, hrachovina. Doslova. z plantáže hrášku jsem neměl ani lusk, v té době dozrál a celý seschl.

Rajčata a papriky dopadly dost podobně. Sice se vzpamatovaly, ale už né úplně, tak rajčat jsme sklidili asi 5 a papriky žádné. Na kedlubnách mi během té doby sežraly všechny listy nějací brouci a ředkvičky byly červivé a ty které nebyly červivé pálily, že se sníst nedaly. Takové snahy vniveč...

Mohu říci, že jsem odklízel zahrádku s tím, že na jaře už nezaseji. Ale na podzim jsem ještě z ryl a pomalu se mi to rozkládá v hlavě, už bych zase zasel. Asi budu mít i jiné zaměstnání, kde by nemusel být problém jednou týdně vyrazit třeba na kole zalít... Uvidíme...

Žádné komentáře:

Okomentovat