čtvrtek 3. května 2018

Budeme vrtat studnu?

Již nějaký čas jsme se sousedem rokovali o studni. Dokonce jsem si nechal udělat cenovou nabídku na vrtanou studnu. V nabídce bylo asi 45 tis bez dph. Sice se dá předpokládat, že studna bude podstatně mělčí - platí se podle metrů tedy levnější - je velké riziko že za ty peníze bude. Víc snad ne :(
Protože mi soused dal košem, že si nechal udělat kouli za auto, a že pitnou si bude vozit o dovolené na vozíku za autem, nemohl jsem na to přestat myslet. Na konec jsem si dal s pánem od studny sraz u chaty už ve čtvrtek. Prošli jsme to, rokovali jsme o tom a na konec si plácli.

Možná to vypadá jako děsná blbost, dát třeba 40 tisíc za studnu k rekreačnímu objektu, ale je potřeba brát v potaz několik věcí.
  • ačkoliv je tam studánka, nemá pitnou vodu. Sice jsem jí v min. letech pil a nikdy se mi nic nestalo, není to jistota. Proto vodu téměř pořád převařujeme na čaj.
  • Studánka miunlý rok a pravděpodobně i letos prakticky vyschla a vyschne. I když nevyschnula, tak tam bylo vody v létě málo.
  • Ze studánky si nabírají všichni sousedi různýma nádobama a je tu riziko kontaminace.
  • Voda se musí neustále složitě vozit na kárce či nosit.
  • Protože vysychá potůček a když nevyschne tak celé léto teče málo vody a je hodně špinavá, tak se na koupání i sprchu musí voda nosit ze studánky.
  • Když jsem třeba potřeboval zalévat zasazené rybízy a pod. aby neuschly, musel jsem nosit vodu z řeky, což bylo šílené
Co se všecho změní s vrtem
  • Voda pitná i bez převaření!!!
  • Voda rovnou na čerpání u chaty
  • Voda na koupání
  • Voda na zalévání
  • Voda bez tahání v ruce, v létě v zimě.
Prostě nejde to brát jako nějakou úsporu. Kubík vody vyjde proklatě draho. Ale ta změna bude zásadní a až budeme mít děti, věřím že to oceníme ještě víc! 

Jinak jsem na chatě vyložil malou i velkou bombu PB. Došlo nám u vařiče i u lednice. A taky jsem tam vyložil materiál na druhou lavičku.

Žádné komentáře:

Okomentovat