pondělí 28. května 2018

Výkop "megapařezu"

Asi shrnu poslední tři víkendy do jednoho, když jsem nezapisoval postupně. Ale nevadí, o prvním víkendu se na chatě slavilo, práce se neodvedla žádná. A o zbývajících dvou jsem kopal pařez u kamenného stolu. To je asi to nejzásadnější. Tak se na to pojďme mrknout.


Úvodní výkop jsem zahájil 14.5. v pondělí po oslavě. Měl jsem černé svědomí, že jsem nic nedělal, tak jsem vyrazil po práci začít kopat. Makal jsem na tom několik hodin a výsledek skoro žádný. kolem byl jeden veliký pletenec kořenů, že do země nešel ani zarazit rýč či krumpáč. Bylo to zoufalé. Vážně trvalo pekelně dlouho, než se mi povedlo se nějak uchytit, abych mohl začít normálně pokračovat a odkopávat. Do večera jsem byl úplně odvařený a výsledek na fotkách níže... Malá dírka a hromada kořenů.

O víkendu to bylo takové složitější, v pátek a v sobotu ráno jsem měl nějaké povinnosti doma, a ještě nebylo ženě vůbec dobře, tak jsme nevěděli jestli vyrazíme nebo ne, na konec jsme vyrazili v sobotu odpoledne a byli jsme rádi, že jsem tak učinili. Já se mohl okamžitě vrhnout do práce. Odkopával jsem co šlo, vytrhával kořeny a ještě v sobotu jsem objevil v zemi 200l železný sud. Byl zakopaný v dráze odtoku okapů. Předchozí majitelé do něj asi chytali dešťovou vodu, nebo co. Byl plný tlejícího jehličí, hlíny, větví, no fuj. Tak jsem ho odkopával a postupně vybíral. Bylo zajímavé, že jsem ještě v půlce sudu našel zelenou smrkovou větev. Jak tam byla voda a nebyl vzduch, tak asi netlela. Mohla tam zkamenět :)

Sud se mi povedlo dostat ven až v neděli před odjezdem. Už tam byla díra, že by se v ní schoval mamut. Odkopanou hlínu vozím stále na svah, nově vzniklou díru budu muset zavozit jinou hlínou, kterou vykopu třeba na místě základů... No parádně jsem se v kopání posunul za víkend ale pařezu jsem se zatím ani nedotkl. Při odjezdu místo vypadalo takhle:



Další následující víkend, poslední květnový už mám více v živé paměti. V pátek jsme dorazili velice dlouho, protože jsem řešil pražce, o čemž se rozepíšu zvlášť. Ale v sobotu jsem od rána pokračoval v kopání. Protože bylo neskutečně úmorné vedro, vydržel jsem to s pauzou na oběd asi jen do tří odpoledne. V tom vedru je to úplně šílené, na konec jsem už zůstal dělat pouze v trenkách, protože ze mě lilo tak, že oblečení bylo na obtíž. Když jsem končil, byl jsem zablácený jako prase. Vzal jsem tedy pejsky a šli jsme se koupat do řeky. Voda vypadala špinavá, protože na ní plavaly lupeny a květy z vrb kolem, ale pod tím byla parádní a hlavně teplá jak blázen! Úžasná koupačka, na to jsem se neskutečně těšil. Poté jsme vyrazili se ženou do města na nákup. Cestou jsme se zastavili na zmrzku a na procházku lesem, aby jsme byli chvíli ve stínu. Večer jsme si udělali sprchu a ohýnek a pekli si na klacku špízy. Byl krásný teplý večer. Přesto že je květen, tak je léto.

V neděli, jak jinak, než že jsem po ranním venčení pejsků a po snídani začal kopat. Rozhodl jsem se že pařez musí ven! A jak jsem se rozhodl, tak jsem udělal, s pauzou na oběd jsem na tom makal do odpoledne jako ďábel. Když už se mi ho povedlo odkopat, a vyvrátit, tak jsem ho nemohl dostat z té díry ven. Musel jsem mu postupně odřezat trochu kořenů, abych ho byl schopen nadzevednout a vyvalit z díry. Asi po hodině usilovné práce se mi to podařilo a měl jsem neskutečnou radost!

Ovšem na místě pařezu vznikla díra na základy na garáž :( kdo to zavozí a čím to jsem zvědav :(

Začínám tedy plánovat, kudy budu pokračovat v kopání díry na odpad. Zahájení výkopu tohoto pařezu nebylo pouze z důvodu rovinky u ohně a stolu, ale také odstranění kořenů pro výkop odpadu...

Večer jsme se sbalili a jeli domů, můžu říci, že jsem měl dost!









Žádné komentáře:

Okomentovat