neděle 25. listopadu 2018

Jedna neděle

Protože jsme měli o víkendu jiné povinnosti, než se rekreovat na chatě, vyrazil jsem tam pouze v neděli. Ani nijak brzo ráno, protože jsme hrozně dlouho spali. Vzal jsem si sebou trochu jídla a pejsky a jelo se. Hned jsem si zatopil a šel trochu vyvenči pejsky po okolních loukách. Byla mlha a takový vlezlý chlad. Celkem jsem uvítal, že se chata rychle vyhřála. Než jsem se vrátil z procházky, pískala konvice s vodou na čaj... Udělal jsem si čaj, udělal jsem si kávu a promyslel co chci dneska stihnout, dřív než padne tma.

Nejprve jsem chtěl, aby jsme chatu zateplili jen zevnitř. Postupem času se mi to rozleželo a došel jsem k závěru, že prvně obložím venek OSB deskama. To znamená sundat ty palubky a místo nich tam dát desky. ale aby se to dobře dělalo, bylo by hezké nejprve udělat tu terasu kolem chaty... Proto jsem si rozmýšlel, jak to nejlépe udělat a musím vyměřit dvě patky, na kterých to bude stát. Taky musím změřit, kolik metrů těch osb desek, budu vlastně potřebovat, abych navrhnul rozpočet.

Popadl jsem metr a měřil a měřil. Oměřil jsem chatu a vyměřil dvě patky. Všechno jsem si zakreslil do plánků a počítat budu doma v teple.



Když bylo změřeno a vyměřeno, dal jsem se do kopání děr na patky. Hloupé je, že mi jedna vychází téměř hned vedle odpadní roury v zemi, ale to se nedá nic dělat, když jsem kopal, myslím, že jsem těsně vedle ale ne na ní, tak snad to bude v pohodě. Tu spodní jsem udělal 80-90 cm hluboko a tu horní jsem udělal 100 cm hluboko. Udělal jsem díry 30x30 že bych tam dal ztracené bednění a pak jsem se rozhodl, že to asi vyleju rovnou betonem, a nebudu se muset trápit s bedněním. to možná použiji na sloupek, jestli se mi nepodaří sehnat něco lepšího. 


Kopání mi přerušil rychlý oběd, který jsem si dovezl z domu, tak jsem ho pouze ohřál. Pak jsem zase pokračoval. Pejsci byli celé odpoledne venku a hráli si, ani nechtěli dovnitř. Když jsem po obědě dokopal druhou patku, tak jsem dal jsem se do druhé věci co jsem měl v plánu. Už dávno jsem chtěl rozšířit cestičku dozadu do lesa, abych tam mohl pohodlně jezdit kotoučem, sekačkou a tak. zatím tam byl hrozně úzký prostor mezi smrčky a pletivem. Začal jsem to tedy trápit rýčem. Odkopanou zeminu jsem házel hned na svah, čímž ho taky o pár čísel vysunu. Za brankou, kde se musela seběhnout mez, jsem vykopal také cestičku. Dělal jsem to prakticky do tmy. Nářadí jsem tedy už za tmy uklízel. Povedlo se to celkem parádně myslím. Příště už pouze poladit branku a myslím že budu moci posunout i pletivo o kousek dál. Bude tam výrazně větší prostor!




Během kopání zničeho nic šustění v protější mezi. Letěla tam liška, krásná oranžová, jako střela. Nestihl jsem jí vyfotit :( Po chvíli se za ní hnal jaký si černý pes, nevím jestli chrt nebo lambrandor. Tak jsem zahvízdal, on se zastavil chvíli na mě koukal, když jsem mu řekl ať tu lišku nechá bejt, otočil se a běžel zpět k cyklostezce. To by tak hrálo, aby nám někdo lovil naší lišku :)

Když jsem venku doufám vše uklidil, teda vůbec bych se nedivil, kdybych tam něco v té tmě někde nechal ležet, šel jsem si dát sváču do chaty. Udělal jsem si kafe a dal si řízek. Pak jsem vyndal pájku a opravil světýlko na lince. Taky jsem počítal kolik jsme vyrobili elektřiny. Od minulého víkendu jsme vyrobili 0,3kwh. Asi celý týden nesvítilo slunko :(

Pak už jsem jen umyl nádobí, vše povypínal, vypustil vodu a jelo se domů...

Žádné komentáře:

Okomentovat