neděle 20. ledna 2019

Lednový víkend bez spaní

Tento víkend byl trochu zvláštní, odpracoval jsem si na chatě dva dny, ale nespal jsem tam. Ženě nebylo dobře, že bude doma, tak jsem se v sobotu ráno nabalil jen na práci, že přijedu večer domů. V noci panovaly silné mrazy. Nemohl jsem rozmrazit čelní sklo. Mezitím mi otevřel místní hobby obchod a já mohl nakoupit co jsem potřeboval. Nevěděl jsem, jaká bude situace na chatě - myšleno s domluveným kácením, tak jsem chtěl vzít trámy a šrouby na střechu dřevníku. Vzal jsem i roli lepenky. Na konec jsem musel vzít lepší, než jsem si nacenil, ta levná byla slabá a pískovaná z obou stran, což jsem si předtím nevšiml. Trámy jsem přikurtoval na střechu auta. Lepenku na sedačky a už jsme s pejskama jeli na chatu.

Na chatě taky parádně mrzlo. Začal jsem tedy topit jako blázen, abych měl pohodlí na odpočinek. Nanosil jsem si ke kamnům bordel z pražců a pálil ho. Byl z toho smrad, no síla. Z komína šel dým, že jsem myslel že z něj pomře okolní les. Nepomře, protože už pomřel na kůrovce.

Vynosil jsem jídlo a věci z auta a šel si vybrat strom na kácení. Vybral jsem špatně. Když jsem ho pokácel, zjistil jsem, že je shnilý. Když strom padal, povalil vedle ještě jeden. Takže jednou ráno dvě. Začal jsem odřezávat shnilý konec na polena k topení, až jsem se dostal k "lepší" části. Vyměřil jsem potřebné délky a odřizl. Pak už jsem je snosil k chatě. Byla to docela fuška.

Dal jsem si oběd a po obědě jsem se pustil do půlení polen na schodnice. Vždycky jsem si na kmenu vyměřil středový řez na obou stranách a propojil ho prkny, aby mi to vedlo alepoň orientačně pilu. No a pak už jsem řezal a řezal... Až jsem přeřízl všechny tři polena, tedy mám šest schodnic. Možná bude stačit pouze pět.


Další krok byl to odkornit. Během odkorňování přijel na kole kamarád, tak jsme dali řeč. Makal jsem do tmy. Pak byl čas vše zabalit a jet domů. Doma mě rozbolela hlava, že jsem myslel že mi praskne. Asi od celodenního hluku motorovky. Tak jsem šel velice brzo spát, v důsledku čehož jsem se v neděli brzo vzbudil.

Ráno jsem se dal do kupy a opět vyrazil do hobby obchodu. Byl jsem tam první zákazník evidentně. Koupil jsem 6x OSBčko, šrouby a latě na střechu dřevníku. Tu střechu budu dělat sice asi až příště, ale proč to nemít připravené komplet. Navíc jsem využil toho, že jsem měl volné auto, abych to mohl naskládat i dovnitř. Myslím ty desky. Latě šly zase na střechu.


Na chatě jsem to vyložil, zatopil. Pražce už jsem nepálil, pouze dřevo. Myslím že aktuálně pálíme letošního kůrovce, protože to fakt špatně hoří :( Když se to rozhořelo, procházka s pejsky na louku, a do práce. Začal jsem uklízet zbytek těch stromů. Pěkná práce. Vyřezal jsem si z toho ještě nějaký stavební materiál a zbytek bude na topení.

Potom jsem si šel převléct zpocené hadry a trochu se ohřát. Taky jsem si dal ohřívat jídlo. A vydal jsem se vyrábět branku. Na branku jsem měl vše nachystané, tak netrvala snad ani hodinu. Když byla hotová, byl čas na oběd. Po obědě jsem branku usadil na své místo. Něco se mi na ní nezdá, ale jinak nevypadá vůbec špatně. Hodně udělá až se vše natře. Možná jí ještě budu muset jinak usadit, zatím nevím. 

A byl čas trochu uklidit chatu, zamknout ji a dát si věci do auta. Než jsem jel domů, prošli jsem se spejskama po okolních lesích. Je potřeba si je užít dokud tu stojí. A pak domů... Během víkendu jsem vše dokumentoval na video :)







Žádné komentáře:

Okomentovat