neděle 13. ledna 2019

Úklid kůlny

Nějak v lednu nezbývá sil na větší zásahy. Naplánoval jsem si tedy na chatě pouze úklid kůlny. Potřeboval jsem tam taky zašít jeden stolík který mi bylo líto vyhodit. Přijel jsem na chatu v sobotu před obědem. Cestou jsem koupil kus masa, že ho upeču v kamnech, když budu topit. Všude na vysočině byla kalamita sněhu, tak jsem byl překvapenej že kolem chaty je prd. Po příjezdu jsem teda maso připravil, očistil, napíchal česnekem a dal péct. Mezitím se chata trochu ohřála a byl pravej čas dát si první sobotní kávu. Když už mě nebavila ani prokrastinace, šel jsem na to. Nejprve jsem vynosil rozebraný stůl z auta do altánu, a pak jsem teprve začal s úklidem. Byla to síla, kůlnou už se nedalo ani projít...


V podstatě jsem ani nevytřídil moc odpadu. Ale vše jsem tam jinak porovnal, aby žebřík netrčel ze dveří, aby se skříňka dala otevřít, nářadí jsem pověsil na stěnu aby se neválelo po poličce a tak. Vymetl jsem myší hnízda a podobné chuťovky. Vyčistil jsem sekačku od zbytků trávy co z ní padaly. No a po několika hodinách byl čas na instalaci stolu. Ale prvně jídlo.


Maso bylo úplně akorát! Bylo parádní. Sice víc upečený, že se v puse rozpadalo ale chuťově super. Po pauze se mi moc nechtělo. Byl jsem totálně vymrzlej. Nedá se uklízet v zimní bundě, protože bych se v kůlně ani nehnul. Tak jsem tam byl jen ve slabší. Pokračovat se mi nechtělo. Ale šel jsem do toho. Složil jsem stůl, dopucoval to tam a bylo. Čím dál víc si pohrávám s myšlenkou v budoucnu udělat na nářadí úplně nové prostory před vstupem do aktuální kůlny. Ze staré kůlny udělat zateplením, instalací kamen a postele, třeba patrové, normálně obytnou místnost, kde by byla částečně dílna a částečně na spaní pro hosty. Ale uvidíme.


Když bylo hotovo, šel jsem vyvenčit pejsky a byla tma. Večer se zastavil kamarád, tak jsme pokecali. Když odjel byl pomalu čas zalézt do postele. Nějak mi nebylo dobře. Ale nemůžu usnout v osm večer, musím ještě vyvenčit déle pejsky, tak jsem mořidlem namořil latě na branku na terásku. Nechal jsem je pěkně proschnout u jotulek aby sály a pak jsem to natřel. Pak už jsem si jen vzal ibalgin, vydržel jsem do půl desáté kvůli pejskům a pak jsem usnul jak zabitej.

Ráno jsem se vzbudil v sedm. Venku tma jak v pytli. Pořád mi nebylo dobře, tak jsem si dal pomalejší start. Udělal si čaj a snídani a četl si než se rozednilo. Vyvenčil jsem pejsky a pak další bod úklidu na tento víkend. Úklid pod teráskou.

Kdysi jsem tam likvidoval vosy montážní pěnou. Byl to fakt hloupej nápad. Myši montážní pěnu úplně rozkousaly a udělali si z ní hnízda v bukovém dřevě, které tam mám uložené do udírny. Musel jsem to celé přeskládat a vyméct. Vynosil jsem staré zbytky betonu co tam byly v pytlích a asi 8 kýblů prachu, hlíny, písku a tak. Většina tam napadala mezi prkny. Byla to špinavá práce jako v dole, ale po pár hodinách bylo hotovo. Dost to tam prokouklo.

Pak už jsem si jen sbalil, umyl nádobí a jel domů do postele...


Žádné komentáře:

Okomentovat