čtvrtek 21. března 2019

Bateriová peripetie

Primitivní ostrovní systém stavěný za jediné podmínky kterou je cena, neodpouští nejmenší prohřešky, a člověk musí být opatrný jako blázen.


ÚTERÝ

Včera jsem se v podvečer vydal na chatu lepit to pvc na pergole. Měli jsme doma takové lepící plastové štítky, tak jsem chtěl zkusit, jestli to s tím půjde. Přijedu na chatu a koukám na obvodu 9V, to je o smrt baterek. Měl jsem šok. Začal jsem jednat okamžitě. Koukal jsem, nechal jsem zapnutý měnič ve sklepě. Pustil jsem si z něj ve sklepě žárovku, když jsem tam v sobotu přidával autobaterii. Tak jsem ho vypnul a donesl jsem z auta ještě jednu rezervní autobaterii kterou jsem tam shodou okolností měl. Připojil jsem jí ke clusteru baterií startovacíma kabelama.


Po chvíli se zvedlo napětí a já se uklidnil. Pak jsem koukal na počítadlo, od neděle se vyrobila 1kWh.
Měnič na prázdno bere cca 1A, tzn 12W od soboty odpoledne do středy odpoledne cca 0,6kWh. Tedy solár za tu dobu vyrobil víc než se mělo spotřebovat. Tak jsem si sedl ve sklepě a dumal nad tím až slyším, že ta "nová" bazarová baterie co jsem tam připojil bublá. Tak jsem zjistil že je normálně zničená. Já jí nezměřil než jsem jí tam dal a ona je sesypaná a vařila a vyvařila mi elektřinu z ostatních baterií. Dobrý teda, poučen jsem jí odpojil.

Skoro za tmy jsem před odjezdem lepil tu střechu. Musel jsem vždy vyčistit to místo od jehličí a mastnoty, ten štítek prohřát aby šel ohnout a nalepit a přitlačit což nešlo, protože se tam nedalo dosáhnout. Tak uvidíme jak to bude držet.

Jo a ještě zase pejsci dotáhli z lesa kus srnky. Tak jsem se tam šel podívat a tu mrtvou srnu co jsem tam zakopal nějaká zvěř zase vykopala. Musel jsem jí zase zahrabat a posypal jsem to horkým popelem z paseky, který tam ještě doutnal. Třeba to zvěř odradí od hrabání... I když pochybuji.
 

STŘEDA

Dnes jsem měl volno, byli jsme dopoledne po doktorech, tak jsme se odpoledne vydali na chatu. Žena nachystala oběd a já si chystal věci. Chtěl jsem původně dětem na víkend dobíjet baterie nabíječkou, ale když jsem viděl že panely dávají 17A (cca 220W) tak jsem 5ti A nabíječku ani nepřipojil. Vyndal jsem felxu a brusku na broušení zábradlí. Sice jsem zábradlí natíral asi před dvěma lety, ale ten pitomej balakryl se loupe, vyhozené peníze a dost času a sil...

Dali jsme si oběd a sotva jsem dojedl, už jsem brousil. Do flexy jsem si koupil takovej ten šmirglovej kotouč. Můžu říct, že je naprosto luxusní práce s ním!!! Většinu jsem udělal s flexou, něco jsem udělal tou vibrační bruskou. Dělal jsem to několik hodin a šíleně jsem se nažral prachu. Žena to co jsem obrousil natřela bochemitem. Pak jsme poklidili nadělaný bordel, hlavně zametli ten prach, a pomalu se vydali domů.

Jo a ve sklepě jsem připojil záložní bazarovou baterii místo té vadné, tak snad bude OK :) Než jsem jí tam dal tak jsem jí změřil a měla 12,3V, to vypadalo dobře.



Žádné komentáře:

Okomentovat