středa 13. března 2019

Březnová brigáda

Na další víkend se nám ozvaly děcka, že by nám přijeli s něcím pomoct. Tak jsme naplánovali brigádu. Koupili jsme bednu piva, uvařili dva hrnce guláše a pár dalších věcí, a hlavně dali do kupy seznam prací.


Hlavní úkol bylo ohoblovat prkna na terásku, aby se dala natřít a pak je namořit mořidlem. Aby jsme mohli hoblovat, tak jsem si zase musel půjčit elektrocentrálu a koupil jsem elektrický hoblík do ruky.

Další úkoly byly například přenosit kamení ze všech hromad na jednu jedinou, odkornit kulány, vykopat pařez u pergoly, impregnovat trámy u terasy a přidělat na ně térový papír... No hromada.


Přijeli jsme už v pátek, kdy jsme chystali ten guláš a já pekl výpečky až dlouho do noci. Průběžně jsem také trochu uklízel kůlnu a chystal věci na druhý den. Hosté byli plánovaní až v sobotu ráno. Já jsem v sobotu ráno šel a ořezal několik vrb ještě před snídaní. Snad se to tak dělá a nezabil jsem je, to by mě mrzelo... Pak už se to začalo sjíždět a začalo se dělat. Celkem to šlo od ruky. Vždycky když je víc lidí, tak je to lepší, jde to víc od ruky. Pak už jsme se těšili na jídlo.



Oběd jsme si mohli dát venku, počasí bylo jakš takš a byla to paráda, jaro pomalu ale jistě vítězí nad zimou. Guláš sice moc nezhoustl ale byl dobrej a nikdo si nestěžoval. Po obědě buchta a kafe a šlo se zase makat! Když začala docházet práce, byla chvíli krize, přece jen nejsem zvyklej plánovat pro víc než jednoho, ale zažehnalo se to. A jelo se skoro od tmy. Poslední věc bylo vylomení vykopaného pařezu... Spustil se déšť a mohli jsme jít dovnitř.





A vevnitř se spustila parádní zábava. Pilo se, jedlo se, hrálo se na kytaru, no pecka. Já teda nepil protože jsme potřebovali jet spát domů, ale navadilo. Někdy po půlnoci mě začal přemáhat spánek, tak jsme vyrazili k domovu, nechali jsme je pokračovat v pařbě.



Asi o půl sedmé mě doma vzbudil cupitáním pejsek, potřeboval ven. Tak jsem se chvíli přemáhal ale pak jsem šel venčit. Udělal jsem si snídani a natahoval to co to šlo. Když už jsem nevěděl nudou co dělat, naložil jsem psy do auta a vyrazil jsem s nima na chatu. Cestou jsem se tavil do hobbymarketu pro 5 litrů luxolu a 2,5 litru penetrace. Poprchávalo, počasí nic moc. Na chatě to ještě spalo, tak jsem šel prořezat další vrby. Moc mi to nešlo, už mě bolely ruce. Když jsem nemohl, tak jsem se vrátil k chatě a začal natírat prkna na terasu tou penetrací. Po nějaké době to v chatě ožilo a začalo vstávat. Divili se že nejdu dovnitř. Ale myslím že by se víc divili kdybych dovnitř šel hned po mém příjezdu :)
Dávali si snídani, já si dal svačinu a šel jsem pokračovat v natírání...



Pak už děcka měli uklizeno a jeli domů, já stále natíral... Až do oběda. Po polední pauze jsem šel doklidit tu kůlnu. Byla to fuška ale stálo to za to!

Všem patří veliký dík za pomoc, doufám že jsme nebyli příliš tvrdí otrokáři, příště naplánujem něco bez práce ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat