pondělí 17. dubna 2023

Jedna neděle na skok

 Uplynulý víkend nebyl chatařství nakloněn. Pátek a sobota téměř nepřetržitě propršelo. Zároveň mě nějak bolel žaludek, tak jsem byl jen na piškotech a čaji. No, nebylo to ideální. Tak jsem se na chatu jel vyřádit jen na neděli... Vezl jsem si tam dalších pár medvědích česneků k zasazení. Měl jsem v plánu uklidit místo s proutky na pomlázky a tak.

Už cestou tam bylo vidět, že je řeka po pěkném rozvodnění. Voda již sice ustoupila, ale ne úplně. Louky byly zatopené a plavaly na nich kachny. No paráda. Ale po cyklostezce tam šlo dojet úplně parádně. Jen jsem nesměl sjet z asfaltu :)

Na chatě jsem si zatopil a šel okouknout řeku. No než jsem přešel louku byly boty mokré durch, tak jsem musel do holín. Řeka byla do slova plná až po okraj. Místy úplně, někde trochu chybělo.

Zasadil jsem tedy česneky a vzal nůžky na stříhání vrby a motorovou pilu a popojel autem směrem z brod k sousední vesnici. Je tam místo, kde jsme kdysi stříhali pár vrb, o které se nikdo nestaral. Když jsem se tam šel minulý týden venčit pejsky a viděl, v jakém jsou stavu, zželelo se mi.

Zaparkoval jsem u brodu auto a nesl si věci. Za chvíli jsem došel do místa, kde byly keře přes turistickou stezku. Někdo tam těžil stromy a keře vyvalil při stahování klád a nechal je tak. Tak jsem tou motorovou pilou prořezal, nyní už zase turista či cyklista projde :)

Pokračoval jsem dál k vrbám ale to co mě čekalo jsem nečekal. Byly pod hladinou. K většině se dalo trochu najít aby mi nenateklo do bot, ale bylo to tak tak. Něco jsem prostříhal, něco jsem vzal pilou. Některé už byly doslova stromy. Část jsem dělal prakticky s nataženou rukou a v ní pilu, protože už jsem prostě nedosáhl. Ale povedlo se. Proutky a větve jsem tam musel nechat ve vodě, nemohl jsem to po sobě uklidit. Dojdu tam až opadne voda a trochu proschne bažina. Snad mi za to případný majitel nedojde dát do huby...

Vzal jsem si pár proutků a vracel se zpět k chatě. Tyto proutky už jsem na tom našem místě u cyklu také sázel. Ale ať trochu promíchám genofond :) Zapíchal jsem je z kraje u potůčku v louce... Aby mi je družstevníci neposekali při kosení trávy, tak jsem tam dal kolík do zemně a jeho konce obílil na bílo, aby byl vidět.

Pak jsem si šel dát kávu, čaj, rohlík a piškoty k obědu. Trochu jsem si odpočal ale moc jsem se nezdržoval, aby mě nepřepadl odpolední spánek a vyrazil jsem uklízet místo pro kolemjdoucí s proutky. Postupně jsem odtahal k řece proutky na kupu pod keř. Posbíral jsem trochu ty odstřižky a na kotouči odvezl posezení.

Byl čas poklidit nářadí a chajdu, přezul se z holínek které mi sedřely patu do mokrých bot a vyrazil k domovu ... 



Žádné komentáře:

Okomentovat