úterý 11. dubna 2023

Prodloužený velikonoční víkend

Těšili jsme se na prodloužený velikonoční víkend, jak ho strávíme na chatě. Jak vyklidíme a vyčistíme paseku. Ale. Ve čtvrtek po práci, před odjezdem žena doma šůrovala, ať je na klizeno a když to dodělala zjistila, že se jí blokly záda... Zůstali jsem tedy doma že uvidíme v pátek ráno. V pátek ráno se sotva hnula, tak jsme vyrazili na pohotovost...

Pátek

Po obstřiku to měla lepší, ale ne o moc. Dohodli jsme se, že zajedu na chatu makat sám, a pak se uvidí. Jel jsem tedy sám na chatu až déle před polednem. Počasí stejně nebylo úplně nic moc, ale dalo se to. 

Měl jsem nakoupen gumoasfalt na tekoucí prasklou střechu na kůlně a altánu. Využil jsem dopoledne které bylo téměř bez deště a u dělal jsem prvotní nátěr. Na kýblu nepsali jak to správně ředit, tak jsem to dělal stěrkou na hrubo a šlo to špatně. Pak jsem to nechal tuhnout. Udělal si vepřové koleno z Albertu k obědu a po obědě šel do lesa čistit větve.

V podstatě až do večera jsem se bavil ohýnkem a taháním větví. Když už jsem nemohl, tak jsem se šel projít s pejsky kolem. A do noci jsem chodil rozhrnovat popel, aby pěkně prohořel.

Sobota

Ráno když jsem se vzbudil bylo bílo! Zase sníh a bláto. Fakt super. Zajistil jsem tedy ohniště a pomalu uklidil a vydal se domů za ženou, ať tam není pořád tak sama...




Neděle
Na chatu jsem vyrazil zase zapracovat si až v neděli. Nejprve jsem vzal lepidlo které jsem koupil a přilepil v krbovkách vypadlé těsnění na dveřích. Teprve potom jsem mohl začít topit. Dále jsem se pak věnoval zase pálení na pasece. Páli jsem do pozdního odpoledne, pak jsem vzal pejsky a džbánek a vydal se do hospody pro točené pivo. Do noci jsem se pral s džbánkem a chodil rozhrnovat popel.

Velikonoční pondělí
Ráno jsem zkontroloval místo s proutky. Jako ubylo jich tak polovina. Ještě včera tam chodili lidi. Takže mám radost, že to funguje a je to užitečné. Lidi ocení, že si je mohou někde vybrat legálně! Vzal jsem nůžky a šel ostříhat zbytek vrb. Takové symbolické na velikonoce. Jednu pomlázku jsem si cvičně také upletl, i když ji nebudu potřebovat.

Protože bylo zase celkem suché počasí, hezky nepíšu, protože hezky nebylo, tak jsem přelepil gumoasfaltem zase ty praskliny. Tentokrát jsem si převezl takovou pásku, mřížku na sádroše, tou jsem celé praskliny přelepil a pak to zatřel. On ten gumosafalt totiž během tuhnutí vtékal do praskliny a ta se nezacelovala. Toto pomohlo. Přetřel jsem o asi dvakrát...

No, pak jsem obstaral ohniště, uklidil a v pozdním odpoledni pomalu vyrazil k domovu.





Žádné komentáře:

Okomentovat