pátek 17. ledna 2014

Jak mě katastr málem připravil o byt, a náhoda jim to překazila


Jedu autem, přemýšlím nad chatou a jak ji zaplatit. Do toho mi volá kámoš. Tak to nadhodím a bavíme se o tom. Říkám, budu ručit bytem. Jen tak z hecu se podívá do katastru. Zjistí, že u mého bytu je "Objekt je odtčen změnou právního vztahu". No a tam bylo že Duchanová Marie převádí byt na Duchana Tomáše. No a ten je nabyvatel.

Jsem pouze budoucí chalupář, nerozumím katastrálně-právním sračkám. Dojdu k závěru, že to jsou lidé z Družstva. Byt se na mě převedl teprve nedávno, tak je to asi ještě pozůstatek. Ale byl pátek, tak jsem to neřešil...


Během víkendu se mi to rozleželo v hlavě. Co je to za pičovinu? Říkám si... Proto jsem po víkendu vyrazil na kastrální úřad. Starší paní za přepážkou nevěřila vlastním očím. To bude nějaká chyba, to tam zadali místo jiného bytu. Asi. A odběhla kamsi pozeptat se. Po chvíli přišla, a oznámil mi, že je to jen malý omyl, že to smažou a zítra ráno to tam nebude. A zastavila řízení.

Jenže ráno to tam bylo pořád. A to už mi docházelo co se stalo, málem mi převedli byt na cizího člověka! Během dopoledne jsem tam vyrazil znovu. Bohužel nebyl úřední den. Zkuste se bavit s úředníkem v den, kdy nemusí pracovat. Nejdeto. Vyrazil jsem z nich alespoň číslo na pani, co se stará o zápisy.

Po několika pokusech jsem se dovolal. Celou situaci jsem ji vysvětlil. Nechtěla mi věřit... Prej se na to podívá, mám zavolat za půl hodiny.

Volám za půl hodiny. Snad ani jednou to nezazvonilo a už mi paní vysvětluje, že se se mnou o tom nebude bavit, že mě přepojí na právní. A přepojila. Tam to zvedla paní, která mi začala vysvětlovat, že to není průser. Že se to stalo synovi bývalého prezidenta Klauze, nebo co, s chalupou na horách, a že to média straaaašně rozmázla. Že jsem to viděl v televizi. Tak jsem jí vysvětlil, že jsem to neviděl, syna pana bývalého prezidenta neznám, a nezajímá mě jeho nemovitost. A že si mylím že je to průser. Paní mi začala zase vysvětlovat, že to průser není.

Stalo se to tak:
Bydlím v paneláku s číslem evidenčním xxx a číslem popisným yy. Tedy XXX/YY
 Jenže, mám číslo bytové jednotky také YY.
No a lidé v bytové jednotce číslo 01, si převáděli byt, z matky na syna. No a vyplňovali formulář, kde měli zadat číslo bytové jednotky, tedy XXX/01. Jenže to byli dutohlavové, což jim nemůžu zazlívat, a nevěděli, co je to číslo bytové jednotky, tak tam dali číslo paneláku. Tedy XXX/YY.
No a úředníci to v katastru zdali na MŮJ byt dali od DUCHANOVÉ na nabyvatele DUCHANA. A divný jim to nebylo.

Tedy, ještě jsem neměl chatu, a už na sebe vydělala, tím že jsem nepřišel o byt. Jo a šel jsem tam prakticky v poslední možný den , pozastavit to řízení...


Žádné komentáře:

Okomentovat