pátek 24. ledna 2014

Vytápění.

Během prohlídky chalupy jsem musel smutně konstatovat, v chatě není krb. No a chata bez krbu? To snad ani není chata. Ale co, že tam není krb, nejsou tam ani kamna! Neštěstí to není, jsou tam alespoň komíny. Ano, jsou dva. Na komínech se nesmí šetřit. Pro každé patro pěkně jeden. Proto je v plánu, na půdě petry dole krb... V rozpočtu jsem si začal okamžitě vyhrazovat pár drobných na krbovou vložku. S teplovodním výměníkem. Petry dostanu doufám darem, kamarádů mám dost :)

Krby jsem si zatím vyhlédl, pouze zběžně, tři. Měl jsem ještě jednu vložku, ale tu mi po mejlovém dotazu na eshopu zdražili, tak byla vyřazena z principu ;)

O krbech nevím nic, tak ještě pošlu odkaz kamarádovi, který kdysi krby prodával, co mi na můj výběr řekne... No a pak jen nastudovat stavbu! Teplovodní výměník by mi do budoucna mohl v zimě nahřívat radiátor a v létě sprchu...

 
THORMA RIA BK - 11 300,-
Účinnost : 70 %
Výkon :8 kW
Provedení :jednoplášťová
Průměr kouřovodu :150 mm
Vývod kouřovodu :horní
Terciální vzduch :ne
Přívod ext. vzduchu :ne
Teplovodní výměník :ano
Materiál :ocel
Vytápěcí schopnost : 98 až 200 m3
Spotřeba paliva : 2.60 kg
Hmotnost : 110.00 Kg
Šířka : 680 mm
Výška : 869 mm
Hloubka : 505 mm
Záruční doba(měs.): 24




Thorma Valencia Aqua 11 300,-
Účinnost : 82 %

Výkon :8 kW
Provedení :jednoplášťová
Průměr kouřovodu :150 mm
Vývod kouřovodu :horní
Terciální vzduch :ne
Přívod ext. vzduchu :ano
Teplovodní výměník :ano
Materiál :ocel
Šířka topeniště :370

Spotřeba paliva : 2.20 kg

Hmotnost : 85.00 Kg

Šířka : 610 mm

Výška : 835 mm

Hloubka : 390 mm

Záruční doba(měs.): 24




ABX YORK K cca 13 000,-
 Typ zboží Krbové vložky ABX York 6,9 kW s výměníkem
Tepelný výkon 7 kW
Hmotnost 105 kg
Průměr kouřovodu 150 mm
Připojení kouřovodu horní/zadní
Vytápěný prostor 140 - 180 m3
Rozměry (vxšxh) 670x495x505 mm
Spotřeba paliva dřevo 1,0 kg/hod - hnědouhelné brikety 1,0 kg/hod
ILUSTRAČNÍ FOTO

3 komentáře:

  1. Podlahové topení si určitě doma chceme také zařídit. Nicméně pro nás teď bylo klíčové si pořídit tepelné čerpadlo proto, abychom jednou nemuseli platit ohromné částky za energie :-) Jenže takové čerpadlo jsme si nemohli pořídit sami a tak jsme to řešili dotací .

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, my doma topíme krbem a skoro celý rok si s tím vystačíme. V zimě si občas pustíme i normální topení. Celkově se ale snažíme být co nejekologičtější a tak topíme dřevem, které si vozíme z lesa, kde máme domluvu s majitelem, co si můžeme posekat. Celá naše vesnice poměrně dbá na to, kolik odpadu se produkuje a jestli se třídí. Využívá k tomu jednu speciální firmu. Našla jsem si ji, když jsem do vyhledávače zadala: Roční hlášení za odpady 2021.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky přemýšlím, že si pořídíme nový krb. Ale asi až příští rok. Letos mám za sebou servis šroubového kompresoru a tak bohužel nejsou finance. Ale jelikož se živím lakováním, tak to prostě bylo potřeba udělat, protože bez něj nevydělávám. :) Navíc teď na zimu bych to stejně nepředělával. Udělám to radši v klidu příští rok v létě. ;-)

    OdpovědětVymazat