úterý 1. dubna 2014

Konečně kamna v chatě

Uplynulý víkend byl na chalupaření k prdu. Musel jsem celou sobotu probendit v práci. A dole v chodbě jsem měl připraveny kamínka. No nedalo se to vydržet! Ale přijal jsem nabídnutou pomoct sestry a švagra, že nám je pomůžou donést do chaty. Tak jsme na to vyrazili v neděli ráno. Kamna jsme za použití stěhovacích popruhů naložili do dodávky. Ale i tak to byl masakr. Prostě je to váha. No a jelo se na chatu.


Na chatě jsme se hned dali do práce. Ženám jsme zadali úkoly a sami jsme se se švárou vrhli na kamna. Vynést je po schodech, které jsou z kamenů a každý jiný,  byl masakr. Nehledě na to, že jsem po sobotě neměl mnoho sil. Ale povedlo se. Kamna jsme usadili v kuchyni zhruba na místo. Svolal jsem bojovou poradu, jak je vzhledem k umístění komína orientovat. Né že by mě zajímal názor ostatních, ale chtěl jsem jim dát pocit důležitosti :) Na konec jsme se shodli. No a začali jsem kutat díru do komína. Komín byl na konec mnohem hloubš než jsem si představoval, tak nám to trvalo velice dlouho...



Sestra se švárou nám k obědu připravili bůček, tak jsme si dali pauzu a na sluníčku u betonového vyhřátého stolu jsme pojedli a odpočinuli. Byla to pravá odpolední idilka. Ale já již nemohl dále čekat, byl jsem jako na trní, aby se dodělaly kamna!

Když se zdařilo, zazdili jsme komínový input. nechali jsme ho proschnout a vytvrdnout asi 2 minuty. A už se topilo! Připravil jsem na podpal tak, abych to zapálil na jeden zapalovač :) Jenže to trchu kouřilo, tak jsme to vyřešili pepem v komíně, aby to chytlo tah. Problém byl, že venku pálilo slunko a byl ohřátý komín. Pak už se jen uklidilo a jelo se dom.






2 komentáře:

  1. Tak to je tedy naprostá paráda :) I my jsme si nedávno dělali u nás doma takovéto věci jako jsou krb a třeba i krbové vložky a je s tím teda opravdu docela dost práce, ale jak říkám, všechno za něco stojí a toto za to opravdu dost stálo a máme v zimě konečně teplíčko :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za tento komnetář, je skutečně vidět že krbová kamna vám nejsou cizí a něco jste se v tomto oboru už nahleděla. A to je zase dobře že jsou mezi námi tací kteří svému oboru skutečně rozumí a dokážou tak poradit co dělat a co naopak rozhodně nedělat, jen co je pravda.

    OdpovědětVymazat