pondělí 18. června 2018

První čerpání

 Sobota

Nyní bude vše ve znamení studny. Prostě je to tak, já jak tam něco dělám a většina věcí dlouho trvá, tak to prožívám a nezbývá, než o tom víkend za víkendem psát. Nastala sobota. Chata bude volná až odpoledne, tak máme čas si vše dát do kupy a ještě vyrazit někam na výlet. Sbalili jsme si tedy věci a jeli jsme do prodejny pro hadici. Je to obchod, kde prodávají čerpadla a dost se vyznají. Tak mi hned řekli, že jsem si koupil špatnej tlakovej spínač a musím si koupit menší. Musím si koupit manometr na měření tlaku a tak podobně. Ale dneska jsem odešel jen s hadicí a hlavně !!vodotěsnou spojkou na kabel!!. Kamarád mi říkal že to má doma, ale musel bych čekat do neděle večer, než se vrátí z víkendové rekreace, takhle si t udělám sám. 

O kousek vedle jsem si od kamaráda půjčil malou 750w elektrocentrálku, na kterou plánuji studnu vyčerpávat. Ještě jsem si cestou od jiného kamaráda půjčil horkovzdušnou pistoli, na zatavení bužírky. A mohli jsme vyrazit na výlet.
Zatavený kabel


Po výletu jsme se vrátili na chatu. Děti tam ještě byly. Žena se jim věnovala a já si začal dělat čerpadlo. Totiž, v okolních chatách nikde nikdo! Mohl jsem tedy nakopnout čerpadlo a čerpat. Vše jsem si pěkně připravil, lanko navázal, hadici nasadil, kabel nastavil vodotěsnou spojkou, kabel spoji s hadicí a už jsme to spustili dolů. Pak až do noci řvala elektrocentrála. Jedu to v hodinových intervalech, aby si odpočalo čerpadlo i centrála. Voda tekla kalná, jak jsem čekal.

Neděle

V neděli jsme zase čerpali a čerpali. Vždy když se to ten den poprvé zapne, tak teče chvíli čistá a pak se zkalí. Asi to fakt to čerpadlo uvolňuje, pointa je, že jak je to ve skále, tak by tam měl být pouze kal co se tam dostal při vrtání a popřípadě který byl na tom kačírku. Takže až se dočerpá, poteče čistá pořád. Kdyby se tam někudy dostával nový, museli by jsme vyměnit čerpadlo.




Během dne jsem zase odkopával hlínu za kůlnou až skoro ke dřevníku. Hlínou jsem zavážel výkop po odpadu. Ale padlo tam toho tolik, že to ani není bohužel skoro znát. Ale co se dá dělat. Já totiž trochu ten terén zvedám tak tam toho padne hodně. Odpoledne jsem místo zavážení pro změnu kopal poslední kus pro odpadní trubku, pod pletivem a mezí ven. Když jsem to dodělával, žena zatím uklidila chatu. Protože jsem byl od hlíny jako horník, šel jsem se vykopat do řeky, která je sice špinavá po povodni, ale čistší než já. A mohli jsme jet domů...

Žádné komentáře:

Okomentovat