úterý 18. února 2014

Teplo domova na chatě

Jak proběhl zbytek víkendu? V sobotu proběhla prezentace chaty rodičům. Na štěstí neměli nic proti. Návštěva tam nebyla příliš dlouho. A už se jelo domů. Odpoledne volám kamarádovi, že bych se otočil pro ten sporák. Ale né, prej bude čumět na hokej. Nechápu. Tak prý zítra ráno. Šel jsem brzo spát. Po pátečním večírku jsem byl stejně celý den malátný. Ráno jsem byl ovšem nažhaven.

Vyrazil jsem pro sporák. Sporák jsme naložili ve dvou, jako nic. Přece jen není největší. Během nakládání jsme se podivovali, v jak je dobrém stavu. Akorát začínal maličko rezivět. Měl jsem vyndaná sedadla ve voze, protože jsem chtěl cestou vyzvednout další věci. Sporák jsme nechali naložen vzadu, s tím, že pojedu velmi opatrně, aby se nepřekotil. Dostal jsem krůtí vývar a mohl jsem vyrazit dále.
Cestou se mi přihodila taková, nemilá věc. Ačkoliv jsem jel velmi pomalu, sporáček se mi překotil. V tu ranu bylo auto plné popílku, že se nedalo ani dýchat. Musel jsem zastavit, a co šlo, vymést. Večer mě čeká ještě galej s vysavačem :(


Moje další cesta vedla na kamarádovu chatu, kde jsem si potřeboval vzít matrace a trochu dřeva. Na mojí chatě není ani polénko. Vše jsem naložil a jel jsem k rodičům. Tam jsem si vzal nějaké drobnosti a přebytečné nářadí, abych měl jako výbavu :) Domluvil jsem si sestru s přítelem, kteří chatu ještě neviděli, že se tam otočí na čumandu a sporák mi pomohou vyložit!



Na chatě jsem musel nejprve odmontovat vynález s plynovým sporákem, který tam byl po předchozím majiteli. Vše bylo při šroubováno asi kilogramem vrutů. Dám jsem musel odmontovat takovou lavici, nebo co to bylo a prkno u stropu. Až jsem vše odstrojil, připravil a naměřil jsem si trubku.

Návštěva přijela souběžně s jedním ze sousedů, tak jsem se s ním pozdravil. Je to veselá kopa a hned nabídl tykání. Tak to má být! Ještě abych se tam zastavil s lahví zápisného... Prohodili jsme pár vět a šel jsem se věnovat sestře. Vše jsem jim ukázal a už mi šli pomáhat... Kamna jsme vynesli v cuku letu a už hořely!

Také jsem musel uříznout zámek u kadiboudy. Po otevření jsem zjistil, že zevnitř vypadá hůře než-li z venku. Je celá ztrouchnivělá...

Do večera jsem měl ještě dvě návštěvy, kamaráda jenž si našel kamarádku v nedaleké vesnici a druhého kamaráda z nedaleké vesnice. Téměř do tmy jsme kecali, já ještě odházel kupu popela, kterou mi majitel lesa udělal pálením větví před schody...

Závěrem se ještě rozpršelo, tak byl čas vyrazit dom. Ještě jsem musel vysát to auto. S tím jsem se trápil asi hodinu...

Žádné komentáře:

Okomentovat